Prens Aktemur bey den
......
Yasmin ve prens çıktıktan sonra bende destur isteyip çıktım atamın otağın dan. Ninemin otağı sarayın az ucundaydı ama ata gerek yoktu. Pazarın çıkışına doğru ilerledim ve ordaki otağa girdim. Ninem oturuyordu döşeğinde ve ben içeriye girdim bana döndü bakışları şaşkındı ve ben lafa girdim.
"Ninem ben geldim."
"Oğlum, hoşgeldin."
"Elini öpeyim ninem."
"Dur öpme, Yasminimi ziyaret ettinmi?"
"Ettim."
"O seni çok bekledi oğul. Her gün bana seni anlattı. Ne zaman 20 yaşına girdi ozaman anladı."
"Neyi anladı?"
"Büyüdüğünü, hiç birşeyin eskisi gibi olmayacağını, ve senin gelmeyeceğini anladı."
"Nine ben af dilerim."
"Benden değil bacın dan af dile."
"Tamam, sağ olasın nine."
Ninemin elini öptükten sonra çıktım otağın dan. Tepkisi değişik idi ama ninem beni severdi. Kötü bir tepki vermedi, verse bile haklı idi. Pazar dan devam ettim beni her gören saygı gösterip selam veriyordu. Devam ettim saraya doğru, otağa girerken prensle konuşmadığımı fark ettim ve bir beyi yanıma çağırdım.
"Buyurun, Aktemur bey."
"Prens ilyas beyi çağırır misiniz."
"Atanızın otağında dır kendileri efendim."
"Eyvallah."
Atamın otağında ondan hesap soramazdım, hesap soramazdım atama saygısızlık olur du. Lakin neden hesap sormak istediğimi bilmiyordum ağabey olaraktı galiba.
Atamın otağına ilerledim destur isteyerek girdim."Destur varmıdır."
"Vardır."
"Bir sorun mu var oğul?"
"Ben lafını böldum harhalde devam edebilirsin."
"İlyas bey, Rino sarayını ziyaret etme isteğin kabul edildi. Kızım ile ziyaret edebilirsin orda atan dan izin iste. Toy hızlandırılsın."
"Emriniz başımın üstüne kralım."
"İlyas bey!"
"Buyurun Aktemur bey."
"Sizinle bir istişare edelim."
"Olur Aktemur bey."
Atamın otağın dan çıktık ve çıkışa doğru ilerledik. İlyas bey pek gergin görünmüyordu kendin den emin bir bey di bacıma layik idi.
VOUS LISEZ
Rino'nun Yale'si
ActionPrenses Yasmin 10 yasindayken Moğol savaşında ölen annesi Leyla sultan'ın kızıydı. Onun gibiydi. Tüm hatunlardan iyi savaşan, herkesi zarafeti ve edebi ile etkileyen, ilmine hayran bırakan bir prensesti. günlük yaptığı şeyleri yaparken bir mucize ol...