Prenses Yasmin den
.....
Uyanmıştım, bugün iddia günüydü ve hazırdım. Saçlarımı taradım elbisemi giymiştim. Bugün kırmızı elbise giymiştim. Ve otağıma bazı hatunlar gelip kahvaltı bırakmıştı. Ekmek vardı bird peynir yeyip hemen otağımdan çıktım. Kendi sarayımda olsaydım kahvaltıyı mutfaka yerdim. Ve bacılara yardım ederdim. Sonrasında pazara gidip güzel havada dolaşırdım. Lakin unuttuğum birşey vardı. Kendi sarayımda kendimi korudum lakin prens varken başıma hiç birşey gelmezdi. Saraydan çıkmıştım. Çıkar çıkmaz Aybars bey'i görmüştüm ve o da beni görünce gülümsedi. Aybars bey benim için sadece Rino sarayının prensi İlyas beyin baş alpi değildi. Onu ağabeyim gibi görürdüm. İlyas ile kardeş gibilerdi ve bu yüzden benim de kardeşim di o da büyük ihtimalle öyle görüyordu aramızda hiç bir zaman mesafe yoktu. Asya yı bacım gibi görurdum onun ağabeyi idi. Meryem de bacimdi onun sevdalısı idi. Beni görünce selam verdi.
"Merhaba prenses."
"Yasmin'e noldu?"
"Prensin hatununa Yasmin demek cesaret ister."
"Sen benim ağabeyim gibisin Aybars seninle aramızda resmiyet yoktur."
"Eywallah Yasmin."
"Hayırdır ne işin vardır burada?"
"Ben şey Asya'ya bakardım."
"Asya'ya bakmadığını biliyorum Asya bu sarayda değil senin yanındaki otakta konakliyor. Meryem e geldin demi?"
"Ne alakası var belki gardaşıma geldim."
"Aybars uğraşma bence boş yere uğraşıyorsun."
"Tamam sen kazandın."
"Hayır kazanamadım Prens kazandı."
"Ne?"
"Gel oturalım oturağa."
Yanımızda oturak vardı 2 kişilik benim yanıma oturmuştu Aybars, oturak benim otağımın tam karşısında sarayın koridorunda idi.
"Anlat bakalım Yasmin."
"Prens ile iddia girdik at yarışını kim kazanırsa iddiayı kazanırdı. Lakin o kazandı ve o ne derse yapmak zorundayım."
"Prens ile iddia ya girmek büyük cesaret ister Yasmin."
"Ağabeyim sana çok çektirir Yasmin."
Kapıya baktığımızda kenarda bizi izleyen Meryem görünüyordu. Fark etmemistik lakin o bizi dinlemişti. Güldük. Meryemin geldiğini görünce Aybars elini saçına dokunup düzelti.
Meryem de elbisesini bunları birleştirmez isem kendime yazık ederdim. O yüzden konuşmaya başladım."Hosgeldin Meryem gelsene."
Meryem bize doğru gelmişti ve o benim yanıma yönelirken ben hemen planımı uygulamıştım ona kenarda oturmak istediğimi söyleyecektim ve o aramıza oturucaktı ki Aybars ile yan yana olsunlar.
"Meryem benim sağ tarafım çok ağrıyor öyuzden desteğe ihtiyacım var. Sen sol tarafa otursana."
"Tamam."
Demişti Meryem, oturduktan sonra biraz bana yaklaşıp kulağıma eğildi ve fısıldadı.
"Sen görürsün Yasmin."
Dedi, bende güldüm. Aybars ile çok yakındilar. 2 kişilik bir oturağa 3 kişi oturuyorduk. Onların yakın olması beni mutlu ediyordu. Meryem önune eğilip elbisesini düzelmişti. Aybars'ta bana bakıp gülümsedi. Bende arkadaşça gülümsedim. Bana teşekkür ederek göz kırptı. Meryem geri arkasına yaslandı ve ben tam ortamı yumuşatmak üzere iken İlyas gelmişti ve büyük ihtimalle herşeyi bozucaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rino'nun Yale'si
AksiyonPrenses Yasmin 10 yasindayken Moğol savaşında ölen annesi Leyla sultan'ın kızıydı. Onun gibiydi. Tüm hatunlardan iyi savaşan, herkesi zarafeti ve edebi ile etkileyen, ilmine hayran bırakan bir prensesti. günlük yaptığı şeyleri yaparken bir mucize ol...