25

0 0 0
                                    

Prenses Yasmin den

......

Napicaktim? Prensesim ben bu güne kadar hiç kimseden emir almadım. Bir adım atmak için hiç kimseden müsade istemedim. Özgurdum. Beyler yanaşırken ağabeyim yoktu kendimi korudum ama yine de bana beylerle yakın olma diyen yoktu atam hariç. Atam bana emir vermemişti her zaman istediğim gibi oldu herşey. Prenses olarak doğdum. Prenses olarak büyüdüm. Bir prensesin kızı yım. Hiç bir zaman adım atarken birinden izin almadım kafama göre yaşadım. Atam meşguldü. Ağabeyim yoktu. Bana yapma diyecek biri yoktu. Disiplinli olmam belki bu yüzden di kendi kurallarımı kendim koymuştum. Ama artık öyle değildi. Özgur değildim. Eğer kabul edersem Prensin emri altında olucaktım. Tamam toy dan sonrada olucaktım ama bu kadar katı değildi. Kabul edersem hem savaşlarda yer alacağım, hemde prens görevinde olacak. Ama ben her adımımı prense haber etmem gerekiyor. Ve müsade almadan hiç bir yere gidemem. Bir sürü kural giricekti. Uymak zorunda olucağım kurallar. Kabul etmez isem ozaman prens olmayacaktı. Ailem dediğim Meryem, Hızı, Aybars ta olamayacaktı. Ama prenses olarak bacıların başı ve kendi kurallarım ile hür yaşayacaktım. Zor bir karardı. Uzun bir sessizlik sonrası düşünmüştüm. Prens olmadan ailem olmadan dostlarım kardeşlerim olmadan olmazdı. Prensesligin bazı kurallarından vaz geçecektim belki ama birşey olmazdı. Yine prenses olarak taç giyip elbise giyecektim üstelik bu sarayda mutluydum. Öyuzden çoğu şeyden vaz geçsem bile kabul edicektim.

"Ben düşündüm ve kabul ediyorum."

Prens bana şaşkınlık içinde bakıyordu sonra gülümsedi. Bu gülümsemesi dünyalara bedeldi belki de. Meryem Hızır ve Aybars'ta gülümsüyordu. Ağabeyim içinden üzüldüğünü bilsem de o da gülümsüyordu. Atam ve Prensin atası olan Turgut bey yine ciddi ifade vardı. Nurgül hatun ise her zamanki gibi kibirli bir ifade almıştı. Bu iki tatlı çocuğun nurgül hatundan çıktığına emin miyiz?
Meryem gibi güzel tatlı, zarif bir prenses nasıl nurgül hatun dan çıkmıştı?
Veya
Hızır gibi tatlı, temiz kalpli, şakacı, cesur bir prens nasıl nurgül hatun dan çıkmıştı?
Ağabeyleri ile vakit geçirmeleri iyi idi küçüklükten ağabeylerini örnek almasalardı belki daha farklı olurdu.
Ben düşünceler den hemen çıkıp Turgut bey'e döndüm o ise lafa girdi veya eline aldığı kitaptan tan okuduğu şeyleri söylüyor du.

"Prenses prensin emri altında olmaya rızan varmıdır?"

"Vardır."

"Prense söylemeden bir şey yapamayacağına söz verirmisin?"

"Söz veriyorum."

"Prensin emri dışına çıkarsan prensin cezasını kabul edeceğine söz verirmisin?"

"Söz veriyorum."

"Prense saygısızlık yapamayacağına söz verirmisin."

"Veremem, ağzımdan çıkan kelamlara mukayet olamam."

"Prens, prensesin söylediğini kabul ediyor musun?"

"Ediyorum."

"Prenses prens sana bir görev verdiğinde yapacağına söz verirmisin."

"Söz veriyorum."

"Prenses bundan sonra prensin emri altında olacaksın bunu kabul ediyor musun?"

"Ediyorum."

"Rino sarayının prensesi Meryem hatun şahitlik ediyor musun?"

"Ediyorum."

"Rino sarayının prensi Hızır bey şahitlik ediyor musun?"

"Ediyorum."

"Rino sarayın dan prens ilyas bey'in baş alpi Aybars bey şahitlik ediyor musun?"

"Ediyorum."

Rino'nun Yale'siDove le storie prendono vita. Scoprilo ora