14

0 0 0
                                    

Aktemur bey den

......

"Ne konusucağız Aktemur bey?"

"İlyas bey sen bacıma layik misin ona bakicagim."

Babamın en mahir alplarin dan Turgut beyi çağırdım.

"Turgut bey meydanı hazırlayasin ve en mahir alplari çağıra sın."

İlyas bey azıcık bile olsa korkamamıştı. Kendinden emin omuzları geniş ve dik aynı şekilde duruyordu. Atamı ve Yasmin de gelmişti tüm pazar toplanmıştı. Ama hala Prens İlyas tan bir korku görmemiştim. Alpler baya mahir gözüküyordu baya büyük gövdeleri vardı. Ama Prens İlyas korkmuyordu. Prens ilyas a kılıç verdiklerinde reddetti ve kendi kılıcını kuşandı. Bu beni etkilemişti. Yasmin de etkilenmiş görünüyordu çünkü biliyordu bu haraketi, ama bu haraketi sarayda yaşamayan lar bilmezdi. Çünkü atamda farkındaydı. Bu haraket çok eskiden yapılan sarayda ki meydanlardan "kendi kılıcımın kuşanıp bu meydani yerle bir ederim" demekti. Başlamıştı prens baya bir profesyoneldi. Kılıç dan kaçmayı bildiği gibi savaşmayı da bilirdi.
Savaştı baya bir ve son şey herkesi büyüledi. Tam boynuna gelen kılıcı karşılamak için eğildi ve kendi kılıcı ile eğilmiş vaziyete kılıcı sert bir hamle yapıp düşürdü. Baya serti ki kılıç uçtu. Ve bu hamle hiç bir bey'in yapamayacağı özel bir hamle idi. Atam bile hayranlıkla izliyordu herkes alkışladı. Yasminin gözleri etkilenmiş gibi bakıyordu şuan onu götürmek istesemde buna gücüm yetmezdi. Galiba bu haseti bitirmem gerekiyordu. Ve İlyas bey bana bakıp lafa girdi gülerek. Okadar yorulmasına rağmen gülüyordu.

"Bitti mi Aktemur bey, veriyor musunuz bacınızı."

"Mahir bir prens olman beni etkiledi. Bacım senindir."

"Eyvallah."

Son sözu söyledikten sonra prens atına binmişti Yasmin de öyle galiba Rino sarayına gidiyorlardı. Gitmelerine izin vardı ve gitmişlerdi.
Pazar dağılırken atam bana bakarak lafa girdi.

"Bu Prensin emrim altında olduğunu düşünsene ne büyük zaferler kazanılır."

Haklıydı atam, gayet haklıydı.

"Haklısın, ama prens bacımı bile emri altına almıştır başkasının emrine itaat etmez."

"Bacına sahip çıkıyor dur, sert davranmıyor dur emirleri yerinde ve üslup bakımından verir."

"Sen öyle diyorsan öyledir."

"Hadi, Aktemur bey daha toy duzenlicez."

Rino'nun Yale'siWhere stories live. Discover now