Bab 13

25K 858 13
                                    

Hanis dan Syafika berehat di tepi tasik. Penat. Main lari-lari. Hahahaha.

"Hanis," panggil Syafika.

"Ya ? " sahutnya.

"Kau rasa Ammar tu memang boleh ke jadi hero aku ? " tanya Syafika sambil mengenangkan perkara tadi.

"Of course, aku terlalu nampak yang dia memang terbaik untuk kau." kata Hanis memberi semangat kepada Syafika.

"Tapi.."

"Takde tapi-tapinya Fika. Buang lah ego kau tu, kesian dia."

Syafika haya mengeluh. Rasa bersalah sangat. Dia selalu berbuat salah kepada kawan baiknya di tadika dahulu.

"Jom balik. Penat, I nak rest."

"Eleh, yalah tu. Okey, jom."

Mereka pun pulang ke rumah masing-masing. Untung lah, rumah Syafika berhampiran dengan rumah Hanis. Jadi, dekat sikit.

***
Ammar di dalam bilik hanya bermain telefon bimbitnya di tangan. Dia buka wechat.

Moments

Gadis Haura
Pernah tak korang rasa ? Kau dulu dengan dia pernah kawan baik dekat tadika. Lepastu dia pindah selama bertahun-tahun. The, sekarang ni kau jumpa dia balik ? Pernah tak ?

Ammar tersentap. Di pun memberi komen.

Ammar Zuhairi : Pernah :)
Gadis Haura : :/

Ammar menggelengkan kepala. Nak chat dia ke tak ? Nak ke tak ? Alah, chat je lah.

Gadis Haura

Me : Assalamualaikum.

Gadis Haura : Waalaikumsalam

Me : Kau tengah buat apa ?

Gadis Haura : Takbuat apa. Kenapa ?

Me : saja, salah ke ?

Gadis Haura : Tak salah. Wei, aku mintak maaf semua kesalahan aku dekat kau ek.

Ammar tersenyum melihat chat daripada Syafika yang meminta maaf itu.

Me : Takpe, aku dah lama maafkan kau :) tapi, betul ke kau dapat terima aku ?

Gadis Haura : Yang tu, aku taktau. I will learn to accept you in my life for second chance.

Me : (Voice)

I really wanna stop but I just got a taste for it. I feel like I could fly with the ball on the moon. So honey hold my hand you like making me wait for it. I feel like I could die walking up to the room. Oh yeah, late night wathing television but how'd we get in this position. Its way to soon I know that isn't love. But I need to tell you something I really really really like you, and I want you do you want mr do you want me too ? I really really really really like you. And I want you do you want me too. Oh, did I say too much ? I'm so in my head, when we're out of touch. I really really really really really really like you. And I want you , do you want me ? Do you want me too ?

Ammar menyanyikan lagu I really Like you - Carly Rae Jepsen. Nyanyiannya di hentikan di situ kerana durasinya sehingga 1:00 minit sahaja.

***
Di dalam bilik, Syafika mendengar voice yang diberi oleh Ammar tadi. Sungguh merdu.

Syafika tersentap apabila part,
'And I want you, do you want me ? Do you want me too ? '

Hatinya berkata, 'and I want you too.'

CHANDELIERWhere stories live. Discover now