Bab 16

25K 921 31
                                    

"Alahai, kan tadi pagi terlepas sahur. Esok dah la masuk 1Syawal dah. Hmm I'm was so sad. Huwaaa." kata Syafika sambil menumbuk-numbuk lengan Ammar.

"Sedih, sedih juga. Asal kau tumbuk lengan aku ? " tanya Ammar.

Hehe, tapi aku suka.

"Sebab kau la, kita tak bangun sahur tau. See, our family bangkit sahur semua cergas-cergas. Huwaa." Syafika menyandarkan kepalanya di belakang Ammar.

Ammar teragak-agak untuk mengusap kepala Syafika.

"Shh, takpe." pujuk Ammar sambil mengusap kepala gadis itu.

Syafika tersedar.

Ya Allah ! Berapa lama aku sandar dekat dia ni ? Malunya !

"Oiit, asal kau usap kepala aku ? Rimaslah." kata Syafika sambil menepis tangan Ammar.

"Kau la, siapa suruh sandar dekat belakang aku. " Ammar tersenyum sinis. Muka Syafika merah membahang. Malunya !

"Ish, dahlah." kata Syafika berlalu pergi. Ammar terus menarik lengan Syafika hingga ke dalam pelukannya.

Dup dap dup dap.
Macam tak boleh bernafas, tapi nyaman.

"Jom pergi shopping apa-apa, barang yang lain kau dah beli kan ? Baju raya and other tu ?" bisik Ammar dengan nada menggoda.

Syafika melonjak gembira. "Yeke ? Yeay ! Jom, jom. Aku nak beli tudung satin, kasut dengan kuih raya ni. Tinggal tu je la belum. Aku tukar baju eh ? Tunggu tau tunggu. I love you ! " kata Syafika sambil berlari menaiki anak tangga.

Di atas tangga, baru Syafika terperasan sesuatu.

Aku ada cakap benda yang aneh ke tadi ? Tak sedap hati ni.

Ammar di bawah mula memblushing.

"I love you too." ucap Ammar perlahan.

***
Di dalam mall, Syafika tercari-cari butik tudung.

"Ish, mana butik dia ni. " rungut Syafika.

"Alah, sabarlah nanti jumpa juga. Aha ! Kedai tu ke ? " Ammar menunjuk sebuah butik tudung.

"Butik Sperana. Aha ! Ya lah tu. Jom, jom. Hee, tak sabarnya ! " Syafika terus menarik lengan Ammar.

Ya Allah ! Andai lah kami berbaik sekarang ni, lagi sweet agaknya.

"Erm, Fika." panggil Ammar kepada Syafika yang sedang mencari tudung satin.

"Ya ? Eh tudung ni cantik tak ? " tanya Syafika sambil menunjuk tudung yang dipegangnya.

"Erm, cantik." Ammar kesal kerana tidak sempat meneruskan kata-katanya.

"Hmm, your choice is good. Let's we buy it." ajak Syafika.

Ammar mengeluh. Ammar mengeluarkan kad kreditnya dan membayar.

Syafika berhenti dan duduk sebentar di sebuah kerusi.

"Ammar, duduklah. Takkan tak penat ? "

"Fika,"

"Ya ?"

"Aku cintakan kau."

Kata-kata Ammar membuatkan air mata Syafika turun. Ammar terus mengusap air matanya menggunakan tangan.

"Shh, jangan nangis. I'll always with you dear." kata Ammar.

Syafika tersenyum. "I love you too."

"Siries, do you love me ? "

"Yes I am." jawab Syafika dengan senyuman yang paling manis sekali.

"So, can I call you 'sayang' and you call me 'biy' ? "

"Of course ! "
****

Hello !! Ramadhan dah tinggalkan kita semua. Hmm sedih :(

Saya Flawless muslimah ingin mengucapkan selamat hari raya kepada readers sekalian ! Minta maaf jika membuat kalian terasa atau lain-lain !

Maafkan ya ! Ada tak yang nak wish selamat hari raya kan author ni ? :(

CHANDELIERWhere stories live. Discover now