Syahikhwan menutup mulut Fatin sehingga dia tidak boleh bernyawa dan akhirnya. Pengsan.
--
Irish memasuki sebuah hospital."Hmm, ni kot hospitalnya. Wad berapa eh ? " Tany Irish sendirian.
Dia mengambil telefon dan mendail nombor Ammar.
Ammar terkejut tiba-tiba telefonnya berdering. Dia menjawab nombor yang tidak dikenali.
"Hello, Ammar. Saya dah sampai. Awak kat mana ? Wad berapa ? " Suara Irish kedengaran. Ammar terus menurunkan suara.
Syafika tersentak. Suara perempuan ? Siapa ? Ammar curang.
"Err. Biar saya turun lah. " Ammar meminta kepada Syafika untuk turun ke bawah.
Syafika mengurut dada yang sedang sakit hati itu. Betulkah Ammar curang dengan orang lain ? Apa diri dia bagi Ammar ?
--
Fatin membuka mata dengan perlahan-lahan. Terkejut dia apabila melihat dirinya di dalam selimut. Dia sedang bertelanjang. Di sebelahnya ada Syahikhwan yang sedang ketiduran.Fatin menumbuk-numbuk Syahikhwan. Kejam. Bukankah dia sudah beri ? Kenapa nak lagi ?
"Kau kejam ! Aku dah bagi ka sekali. Kenapa kau ambil banyak kali ?! " Fatin menumbuk Syahikhwan. Namun, dirinya ditarik dan dipeluk oleh Syahikhwan.
"Shtt, kau tak perlu takut. Bila macamni, kau boleh mintak tolong aku apa-apa je. Lagi banyak kau bagi peluang, lagi banyak benda aku boleh tolong." ucap Syahikhwan lalu menelentangkan Fatin kembali.
--
Ammar tercari-cari. Di mana Irish ? Kesian Syafika ditinggal. Tiba-tiba dia terlihat seorang gadis yang comel dibaluti dengan baju kurung Kedah berwarna biru laut dan disempurnakan lagi dengan selendang dua muka berwarna biru tua."Irish ? " tegur Ammar. Perempuan itu berpaling. Senyumannya. Comel !
"Ya. Haa ni dompet awak." Kata Irish sambil mengambil dompet tersebut dari koceknya. Tiba-tiba dompet itu terjatuh.
Ammar dan Irish TERpegang tangan sama sendiri. Sebab nak ambil dompet itu.
Lembutnya tangan !
Ada orang sedang memerhati.
---
Datin Suningsih bersendirian di taman mini rumah. Berfikir apa yang dia telah lakukan kepada anaknya sendiri.Kesian juga apabila dikenang kembali. Bukan apa, anak dia yang salah. Datin Suningsih tetap membela Fatin. Entah kenapa, dia rasa benci kepada anaknya secara tiba-tiba.
Padahal anaknya tidak bersalah. Tiba-tiba ada yang memegang bahunya.
"Baa ! " Datin Suninsih tersentak lalu mengurut dada.
Hadi terkekeh ketawa. Huhu.
"Ish Hadi, kenapa buat mama macam ni ? Untung mama tak ada sakit jantung." Kata Datin Suningsih tegas.
"Hehe. Sorry mama. Mama yang mengelamun. Kenapa ? " Hadi mengambil tempat di sebelah ibunya.
Datin Suningsih menggeleng. Lalu diam semula.
Krik krik krik krik.
Hening. Tiada siapa yang bermula. Tiba-tiba ada satu soalan yang terlintas di benak Hadi.
"Mama, " Panggil Hadi.
"Ya ? "
"Kenapa mama buat Fika macam tu tadi ? "
Datin Suningsih terkesima tidak terkata.
--
Terkejut orang tersebut apabila melihat Ammar dan seorang perempuan tidak dikenali berpegang tangan. Dia mendekat kepada mereka.
"Ammar ? " tegurnya.
YOU ARE READING
CHANDELIER
RandomMana tidak disangka-sangka jika pada umur 16 dan 17 sudah mahu dikahwinkan ? Kalau kita semua pasti tidak mahukan ? Ia seperti kisah Ammar Zuhairi dan Nur Syafika yang dijodohkan oleh orang tua mereka. Mereka sudah tiada masa untuk menolak kerana pa...