Bab 35

16.3K 675 9
                                    

Ammar terus menarik tangannya daripada memegang tangan gadis comel itu.

"Err, Hanis." Kata Ammar gagap. Takut juga dia.

"Kau buat apa ni ? Ni siapa ? Girlfriend baru kau ? " Tanya Hanis memerli Ammar.

Ammar tersentak. Dia menggelemg laju. Irish bangun dan tersenyum manis. Sungguh di mata Hanis juga Irish sungguh manis dengan perilakunya dan mukanya yang comel. Tapi, Syafika ? Dia taknak kawan baik dia disakiti oleh lelaki yang namanya suami curang.

"Hai, saya Irish." Kata Irish sabil menyalami tangan Hanis.

"Hanis." Hanis membalas senyuman Irish.

"Eh, saya dah lambatlah. Gerak dulu eh. Bye semua." Kata Irish lalu pergi dari situ.

Hanis melihat Ammar dengan pandangan sinis. Ammar mula gelabah.

Pasti dia fikir macam-macam ni ! Aduh.

Ammar tersenyum nipis. Hanis datang kepada Ammar.

"Siapa dia ? " Hanis bertanya sinis. Rasanya, sakit hati juga dia dengan Ammar. Dia dan Syafika sehati sejiwa lah katakan.

"Di.. Dia adik kepada tunang kakak aku. " Ammar gagap. Sungguh ! Takut .

"Oh." jawab Hanis sepatah lalu pergi berlalu ke wad Syafika.

--
"Mama ? Dengar tak ? " Hadi melambai-lambaikan tangan kepada ibunya.

"Ha ? Apa tadi ? "

"Saya cakap, kena mama buat macamtu tadi dekat Syafika. Adik Hadi." Hadi mengeluh.

Datin Suningsih termenung lagi. Hadi mengeluh kesal. Kenapa ?

"Ma, tengok tu. Lamun lagi. " Hadi memuncungkan mulutnya. Ibunya tersenyum nipis.

"Haih, apa nak jadi dengan kamu ni. Taklah adik kamu tu la degil sangat. " Datin Suningsih diam seketika.

Hadi hairan. Aip, bukan adik dia sopan je ke ? Pelik.

"Tapi ma.." Datin Suningsih lalu pergi meninggalkan Hadi.

--
Hanis mengetuk pintu dan membuka sedikit daun pintu dan tersenyum melihat Syafika yang sedang duduk termenung.

"Ehem. Assalamualaikum. Boleh tak bestfriend puan ni nak masuk ? Hihi." Hanis terkekeh kecil.

Syafika ketawa. Nak masuk, masuk je lah. Alahai.

"Waalikumsalam. Eh kau ni, masuk je lah. Nak minta izin ni dah kenapa ? Huhu." Syafika menggeleng-gelengkan kepala.

"Hehe. Entahlah. Eh kau dah makan belum ? "

"Hahah. Dah. Kau apa khabar ? Lama tak dengar cerita. Lama juga ya kau gi Indonesia tu. Rindu la kat kau." Syafika memeluk Hanis.

See. For her, Syafika is the best girl and kind. Tapi kenapa Ammar sanggup curang dengan dia ?

Hanis pun memeluk Syafika. Sedih juga dia. Kalau Syafika tau, sah - sah dia menangis 20 hari 20 jam. Hmm.

"Yelah. Aku pun rindu kau. Eh , kau nak tahu something tak ? " Kata Hanis.

Syafika mengangguk laju kerana teruja.

"Tutup mata dulu." Syafika segera menutup matanya.

Hanis mengeluarkan sehelai baju Bali, Indonesia dan sebuah album gambar dia dan Syafika bersama-sama.

"Ok, buka mata." Syafika tersenyum sambil mengambil oleh-oleh tersebut.

"Ya Allah, terima kasih Hanis ! " Syafika memeluk Hanis.
Sungguh dalam banyak-banyak kawan, Hanislah yang paling setia.

"Sama-sama." Hanis tersenyum. Tiba-tiba baru Syafika teringat sesuatu.

"Eh, Hanis. Ada nampak suami aku tak ? " Tanya Syafika. Hairan juga. Kenapa suaminya begitu lambat.

Hanis terkelu.
Nak cakap ke tak ?

**

Assalamualaikum semua^^

Alhamdulillah, exam saya dah habis. Sekarang ni dah dapat keputusan exam. Sekarang saya dah dapat satu A+ . BM. And addmaths saya dpat B- huhu. Takpelah.

Terima kasih sbb doakan saya !
Thanks for reading my story !

Vote okey. Comment sekali.

Kipidap^^

CHANDELIERWhere stories live. Discover now