Bab 25

21.9K 855 45
                                    

Syafika bangun dari tempat tidurnya. Kepalanya berasa pening. Ammar membantunya.

"Ergh, saya dekat mana ni ? " tanya Syafika sambil memegang kepalanya yang pening. Dia cuba bangun.

"Eh, sayang tak perlu bangun. Sayang keletihan ni. Sayang dekat hospital." kata Ammar tersenyum.

"Em, bila boleh balik ? Taknak duduk sini." Syafika terus memeluk badan Ammar. Ammar mengusap belakang Syafika.

Manjanya ! Abang akan jaga sayang dan future baby kita. Itu janji abang.

"Memang la, tunggu Ika habis pening dulu baru kita balik ya ? " kata Ammar. Syafika mengangguk.

Tiba-tiba Syafika mahu muntah. Dia meminta Ammmar agar buka jarum yang berada di tangannya. Dia terus ke toilet. Ammar hanya tersenyum melihatnya.

"Takpe Ammar, ibu mengandung memang macamtu." kata Datin Aisyah sambil mengusap bahu anaknya. Syafika kembali sambil memegang kepala.

"Abang, semenjak dua menjak ni Ika rasa macam nak loya aje. Kenapa eh ? " Ammar terkekeh kecil.

"Alah, biasalah tu. Pening je kot." tipu Ammar.

Sorry ! Terpaksa.

"Hmm. Peninglah." Syafika terus bersandar di kepala katil.

"Nak tidur sini ke nak balik ? " tanya Ammar.

"Tidur sini lah. Esok balik. Pening." Syafika mulai melrlapkan mata dengan dahi yang berkerut. Peninglah katakan.

"Korang semua balik dululah. Ammar boleh jaga isteri Ammar." kata Ammar tersenyum. Mereka mengangguk lalu pulang ke rumah.

Sekarang ni pun dah pukul 11.30 p.m. Dah malam kan ?

Ammar teragak-agak untuk mengusap perut Syafika. Takut dia terjaga dan terkantoi. Lewlzz. Haha.

Ammar mengusap perut Syafika. Untung dia tidur mati. Kalau tak. Pieeee arr dia. Haha.

"Anak ayah dalam ni sihat tak ? Anak ayah boy or girl ? Tak sabarnya nak tunggu baby keluar. Boleh main dengan ayah dengan mama. Ayah gembira sangat. Anak ayah, kalau lelaki jadi berani dan setia macam ayah tau. Kalau perempuan, gangster dan tabah macam mama. Okey ? " Ammar meletakkan telinganya di atas perut Syafika.

Syafika berasa sesuatu yang berat di atas perutnya dan tadi dia ada mendengar seseorang yang sedang bercakap. Dan dia dengar suara itu bercakap pasal 'Anak'.

Syafika membuka matanya. Membulat matanya melihat Ammar sedang tidur terlelap di atas perutnya. Patutlah berat semacam tadi. Adududuii.

***
Syafika sedang di dalam tempat yang gelap.

"Aku kat mana ni ? " tanya Syafika. Dia melihat pakaiannya berwarna putih. Tiba-tiba ada cahaya menerangi wajahnya.

"Mama, datang la dekat Zani. Zani takut, aunty Fatin dengan Ayah jahat." kata Syahzani anak kepada Syafika.

"Aku ada anak ke ? Aku mana mengandung. Tipu je kau ni." Syafika memegang kepalanya.

"Mama, ni Syahzani la. Anak mama. " tiba-tiba seorang wanita menarik tangan budak itu.

"Eh, adik ! " jerit Syafika namun Syafika tidak dapat mengejar budak tersebut. Syafika terkejut.

Ammar ? Fatin ?
Kenapa diorang ?

"Eh, budak ! Kau jangan cari pasal eh." kata Fatin. Kemudian Ammar memijak badan budak itu.

"Arghh !!! " Syafika terbangun daripada mimpinya. Ammar terkejut terus ke arah Syafika.

"Shh, abang ada ni. Istighfar sayang. Dah pukul 8 ni." Ammar mengusapa bahu Syafika.

"Hikss.. Hiks.. Abang ? Kita ada anak ke ? " tanya Syafika sambil memeluk Ammar.

"Yes, we have. " kata Ammar tenang. Mata Syafika membulat.

***
Assalamualaikum guys !
Macam mana dengan citer ni ? Best tak ?
Saya rasa macam tak kena je dengan bab-bab belakang ni. Cer bace balik. Bab 1 lain, dan bab belakang dah macam sesat dah.
Haha.

So, I need your comments. Komen ya bagaimana jalan cerita ni. Best ke tak ?
Dekat atas ada gambar. Yang tu watak Ammar Zuhairi.

Najhan Ruslan as Ammar Zuhairi. Bab 20 ada gambar Amar Alif Daniel. Bab 24 gambar Nur Syafika. Watak dia la.

Alya Adila as Nur Syafika.

Teruskan vote dan sokong saya.
Kipidap ! ^^

CHANDELIERWhere stories live. Discover now