Hoofdstuk 6

339 11 5
                                    

Leon pov.
Nadat Lucinda en Fede het cafeetje hebben verlaten hebben Nadia en ik besloten om hen te volgen. Op een gegeven moment geeft Lucinda Fede een knuffel. N: Oooh zo schattig, vind je ook niet Leon? Ik hoorde niet wat ze zei ik zat met mijn hoofd bij Violetta. Nu hoorde ik Nadia tegen me roepen. N: Leon, waar denk je aan? Le: Euhm ... niemand belangrijk ... N: Vertel, ik zeg het heus niet door. Le: Oké, oké dan. Ik moet heel de tijd denken aan Violetta. Ik denk dat ik verliefd op haar ben aan het worden. N: Dat is toch geweldig nieuws maar waarom loop je er dan zo triest bij? Le: Omdat ik denk dat ze niet op mij verliefd is...

Tegelijkertijd bij Fede en Luci
Federico pov.
Nadat Lucinda me die knuffel had gegeven keek ze bezorgd. Fe: Wat is er? Lu: We zijn Leon en Nadia vergeten. Fe: Kom we gaan gewoon terug en we leggen het uit. Lu: Goed idee. We liepen samen terug als we Nadia en Leon achter een boom hoorde praten. N: Leon, als jij echt verliefd bent op Violetta moet je voor haar vechten. Lu: Wat Leon, ben jij verliefd op Violetta? Le: Euhm ja, maar het was niet de bedoeling dat jullie dit zouden horen. Lu: Sorry Mar dit is echt GEWELDIG nieuws ! Le: Hoezo ? Lu: Dat mag ik niet vertellen. Sorry. En ze liep weg. N: Wacht Lucinda. Fe: Zo jij bent verliefd op Violetta? Le: Ja en ik wil graag dat niet iedereen dit weet. Fe: Oké, oké, dat snap ik wel.

Bij Lucinda en Nadia ondertussen thuis.
Nadia pov.
N: Lucinda wacht ! Ze stopt en draait zich om en ik zie allemaal tranen over haar gezicht stromen. N: Hey, wat is er? Lu: Wel ... ik besefte ineens dat hoeveel pijn het ook doet ik Fede ... Euhm Federico moet vergeten. N: Waarom ? Lu: Ik weet honderd procent zeker dat hij nooit voor mij voelt wat ik voor hem voel dus is het beste dat ik hem vergeet. Er loopt weer een traan over haar wang. Ik geef haar een knuffel. N: Nu ik hier toch ben kan ik je daarmee helpen, van dat vergeten en zo. Maar weet je echt zeker dat hij niets voor jouw voelt? Lu: Ik weet het echt zeker en zou je dat echt willen doen ? N: Natuurlijk, alles voor mijn beste vriendin. Nu geeft zij mij een knuffel. Ze laat los en ze zegt: Lu: Kom snel naar boven voor iemand me zo ziet met uitgelopen make-up en zo. We draaien ons om en daar staat Maxim. Lucinda begint te gillen en ze bedekt haar gezicht. Ik duw Maxim de keuken in. N: Voor je iets wil vragen: meidenproblemen. Je kent het wel. Max: Sorry, maar mag ik echt niet weten wat er is met Lucinda? N: Wil je dat echt heel erg graag weten ? Max: Ja heel erg graag. N: Dan zul je het haar zelf moeten vragen. Ik geef hem een kus op zijn kaak en ik ren naar boven, naar Lucinda haar kamer. N: Sorry dat ik wat later ben maar ik heb Maxim uitgelegd dat het om een meidenprobleempje ging. Lu: Geeft niet. Ga maar zitten. Ik ga zitten en ik kijk naar Lucinda die zich in een heel erg snel tempo opmaakt en echt heel erg mooi. N: Hoe doe je dat ? Lu: Ik draag al make-up sinds men tiende. Niet voor school natuurlijk maar wel voor alle feestjes, alle pyjamaparties en al die andere dingen. Als je wil kan ik het je wel leren? N: Heel erg graag.

Violetta HighWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu