Úvod

270 14 0
                                    

Dejte mi prosím vědět, jestli mám pokračovat :)

Bylo mlhhavé skotské ráno. Stála jsem s kufrem na nádraží a čekala. Bylo mi sedmnáct let a byla jsem na cestě za svou novou rodinou.
Můj život byla jedna tragédie za druhou. Narodila jsem se v roce 1924 v Československu. Moje rodiče jsem nikdy nepoznala. Matka zemřela při porodu a otce jsem neznala. Do patnácti let mě vychovávala teta, sestra matky. To se změnililo po nástupu německé moci. Tetička věděla, že jako židé máme velice malou šanci to celé přežít, ale přestože věděla, že sama neunikne, snažila se ochránit alespoň mne. Poslala mě jedním z dětských transportů do Anglie. Tady jsem se dostala do Londýna k velmi milé staré paní Davisové. Měla jsem ji velice ráda, ale bohužel zemřela na tuberkulózu. Po její smrti vyšlo najevo, že byla příbuzná s jedním šlechtickým rodem, který měl panství kdesi ve Skotsku. Úřady je rychle kontaktovaly a oni souhlasili, že se stanou mými poručníky. Byl to starší bezdětný manželký pár. Proto jsem byla zde, v mlhavém Skotsku.
Najednou přede mnou zastavilo nablýskané auto a z něj vystoupil řidič.

"Slečna Rachel Stein?"

Bože, jak já jsem nesnášela tu britskou zkomoleninu svého jména. Asi nikdy nepochopím, jak může někdo Ráchel vyslovovat jako Rejčl.

"Ano."

Odpověděla jsem na jeho otázku.

"V tom případě račte prosím za mnou."

Ráchel SteinováKde žijí příběhy. Začni objevovat