Klopýtala jsem dolů po schodech. Eleanor mě držela za ruku. Schody skončily, teď jsem prozměnu klopýtala po koberci.
Najednou jsem ucítila chlad, čerstvý vzduch a pod nohama mi začal křupat štěrk. Došlo mi, že jdeme venkem. Tak jsme ušli asi sto kroků když jsem uslyšela vrznutí dveří, ucítila vůni sena a ještě něco jiného.
Eleanor se zastavila, pustila mě a začala mi sundavat šátek z očí."Ještě je neotevírej, a opovaž se podvádět!"
Domlouvala mi.
Najednou jsem uslyšela něčí tlumený smích. I poslepu jsem poznala, že je to Charles.
Eleanor začala odpočítávat."Tři, dva, jedna... můžeš!"
Konečně jsem otevřela oči a první, co jsem uviděla, byl Charles držící krásného hnědého koně. Zírala jsem na to s vyvalenýma očima.
Tohle má být to překvapení?!Eleanor se na mě s úsměvem podívala.
"Je celý tvůj. Vše nejlepší k narozeninám."
Řekla a objala mě.
"Eleanor si stěžovala že vůbec nejezdíš. Tak jsme se dohodli to takhle vyřešit."
Usmál se prozměnu Charles.
Vůbec je nenapadlo, že to, proč nejezdím nespočívá v koních, ale v tom, že si neumím představit sebe v těch příšerných jezdeckých šatech a dámském sedle.
"Můžeš si ho pojmenovat jak budeš chtít."
Drmolila dál Eleanor.
"Tak jak se bude jmenovat?"
"Šemík."
Vypadlo ze mě. Nevím, jak mě to napadlo- pojmenovat svého koně podle bájného Šemíka.
"Sze... co?!"
Řekli téměř naráz.
"Šemík. Bude se jmenovat Šemík."
Postoupila jsem dopředu a pohladila Šemíka po čumáku.
ČTEŠ
Ráchel Steinová
Historical FictionLáska a přátelství. Dvě věci, které dokážou člověka změnit. Ať už k lepšímu, nebo k horšímu.