bab 19

252 14 7
                                    

Alisa segera menutup pintu rumahnya. Badannya di sandarkan di sebalik pintu. Degupan jantungnya masih sama seperti tadi,laju berdegup. Otaknya segera mengimbau perbualannya bersama Zarith tadi.

*******
''Alisa kan?" Soal Zarith lagi. Alisa tergamam.

Akan bocorkah rahsia aku pada malam ini?

Jantung Alisa sudah berdegup kencang.
''Err...'' itu shaja yang mampu Alisa balas. Zarith tergelak kecil mendengar respon daripada gadis itu.
''Yang awak nervous semacam ni pesal? Saya tahu nama awak daripada mamat kat depan restoran tadi'' kerutan dahi Alisa berkurang mendengar jawapan Zarith.

Syukur ya Allah...

''Tapi...saya rasa saya pernah nampak awak at somewhere...'' kata Zarith lagi. Alisa menggeleng perlahan.
''Macam yang saya cakap tadi ,mungkin awak pernah jumpa saya kat mana-mana. Mungkin dalam cover majalah or something,tapi saya memang tak pernah nampak awak'' Alisa membuka pintu pagarnya sebelum masuk dan menutupnya kembali, Zarith terpinga-pinga.

Pehal minah ni kalut semacam?

Zarith hanya tersenyum apabila gadis itu mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi meninggalkan dirinya.

**********
Zarith mematikan enjin keretanya sebelum pintu keretanya di buka. Namun,langkahnya terhenti apabila terpandang sebuah telefon bimbit yang berada di sebelah tempat duduk pemandu. Telefon model Samsung itu di ambil dan di telek seketika.

Macam familiar je fon ni..

Telefon itu cuba di hidupkan namun skrinnya tetap malap.

Habis bateri kot.

Zarith membawa telefon itu masuk ke dalam rumahnya. Kelihatan Datin Julia sudah pulang apabila melihat kereta ibunya parking di halaman rumah banglo itu.

Zarith segera mencari chargernya dan memasangnya di telefon yang di anggap milik gadis tadi. Dia bercadang untuk mengembalikannya pada esok pagi.
Apabila charger sudah di sambungkan pada telefon itu,Zarith cuba menghidupkannya. Kali ini dia berjaya.

Dahi Zarith berkerut apabila pada skrin utama telefon itu,terpapar wajah Alisa,budak nerd yang dikenalinya bersama Sarah.

Patutlah rasa familiar. Kalau tak silap ni fon minah nerd tu?kenapa boleh ada dengan Alisa tadi ekk?

Baru Zarith teringat akan kata-kata Fauzan yang mengatakan mereka bertiga adalah sepupu kepada Zahirah,sewaktu majlis tadi. Telefon itu bergetar apabila terdapat 20 missed call darilada nombornya,7 missed call dari Sarah dan beberapa mesej whatsapp dari Zahirah,Sarah dan Fauzan. Mesej itu di buka tanpa rasa bersalah .
Mesej whatsaap di antara gadis tadi dan Sarah di buka. Setiap bait di baca satu persatu.

Alisa:beb,aku kna ganti model akak aku yg tetiba ada emergency ni. I will not be around you as i'm so busy tonight. Sorry...
-8.15pm

Sarah: like seriously beb? So, you're going back to normal already. Miss the old of you. Can't help,but i'm grinning right now even just imagine your old-self.-8.16pm

Alisa: cettt..ini kes terpaksa okay. Kalau tak,jangan harap...
-8.22pm

Sarah: whatever. Me and Pojan wish you the best of luck .
-8.30pm

Sarah:
-beb,Zarith macam tengah cari kau je tu?dari tadi tak reti duduk diam,asyik renung kiri kanan je.
-8.32pm

-Alisa, u look soooooo gorgeus, long time no see u being like yourself as before. we proud of you babe. Btw,be caution,Asyraf macam tak reti kelip mata masa kau kat atas pentas tadi.
-9.43pm

AKU BUKAN NERD!!!  Where stories live. Discover now