Bab 18

1.6K 56 1
                                    

"JOM teman saya beli barang."

Aku mengerut dahi. Jarang Ilman ajak aku keluar hari Ahad macam ni. Biasanya kami di telefon aje, tiba-tiba pula hari ni ajak aku pergi shopping.

"nak beli apa..?"

"some grocery things.." ooohhh.. Pen ditangan ligat memukul dagu.

"untuk apa?"

"untuk masaklah, sayang.." jawab Ilman.

"you cook!?" terperanjat habis aku!

"yes.."

"tak cerita pun kat saya..." dia ketawa.

"siapa suruh awak tak tanya.." aku cebik.

"okay fine, awak menang. Pukul berapa kita nak pergi?" apa lagi yang hendak dijadikan modal untuk bergaduh? jadi aku setuju saja.

"saya fetch awak sekarang." sekarang?

"okay saya siap kejap. Tell abang that you're coming!" dia ketawa.

"ya lah.. Emm.. Ad.."

"ya?"

"pakai tudung siap-siap."

Hiks! Tu pun nak ingatkan ke? Aku tahu lah.. Aku dah lupa dah pasal benda tu. Ilman ingatkan balik!

"ye laaaaaa.." sengaja aku menekan perkataan la dibelakang. Dia hanya ketawa di hujung talian. Suka dengar dia ketawa. Rasa seksi sangat... Oh! Oh! Gila kau Adreena! Aku tergelak sendirian.

"gila ke gelak sorang-sorang macam pontianak je." oops.. Lupa pula talian masih belum ditutup.

"pontianak ni jugak yang awak suka!"

"apa apa je lah. Cepat siap. Tak perlu pakai lawa-lawa, tak ada siapa nak tengok.." aku tergelak.

"cemburu cakap!"

"jealous? No time okay.."

"apa-apa je lah Ilman. Dah saya nak siap." klik! Talian diputuskan. Hek eleh... Dah cemburu tak nak mengaku lagi? Aku terbaring atas katil. Tiba-tiba terfikir kan balik hubungan kami. Pelik, hairan, musykil bila kita boleh suka dekat seseorang dalam masa yang singkat. Bibir menguntum senyuman. Masa memang bukan menjadi halnya.

"auntie! Uncle Ilman is here!!" jerit Aan.

"okay, tell him to wait."

"awak nak beli apa ni?" aku mengerling Ilman di sebelah. Hari ni dia cuma memakai sweater berwarna kelabu dan seluar jean hitam. Perlahan-lahan aku menolak troli.

"saya nak buat lasagna. You okay with that?"

"why me?"

"because I am going to give it to you.." hati aku dah kembang sebesar taman tasik titiwangsa. Aku menunduk. Malu??? Apa kena dengan kau Adreena?!

"thank you." balas aku. Malu-malu kucing gitu!

"welcome." balas Ilman sambil tersengih.

pandai juga Ilman pilih barang. Senang nanti kahwin dengan dia.. Anything dia bereskan! Hati tergelak jahat. Terasa seperti pembuli terbesar pula! Adreena.. Adreena.. Bila nak insaf? Eh mana Ilman? Tadi rasa macam ada kat sini? Aku melilau mencari kelibat Ilman. Tiada.

"Auchhh...."

Aku mengaduh. Siapa yang rempuh badan aku tadi? Tak ada sivik ke? "sorry miss.." Aku angkat muka melihat gerangan yang melanggar aku tadi. Tiba-tiba badan aku sejuk. Tangan berpeluh. Kami sama-sama terpaku. Denyutan nadi semakin laju. Rasa marah, geram runsing menular ke ulu hati. Belum sempat aku beredar, lelaki itu menarik tangan aku.

"Hands off.." kataku terketar-ketar. Aku mengetap bibir. Bukan takut, tapi geram.

"Zahirah.." panggilnya lagi.

"stop.. I dont know you!"

"Zahirah.. Saya tahu awak masih cintakan saya. Getaran itu.. Saya masih boleh rasa..." Gila! Gila! Gila! Kenapa Tuhan jumpakan aku dengan dia semula?

The Nothing SomethingWhere stories live. Discover now