"DIA ada buat apa apa?" aku mengangguk.
"dia cakap saya gunakan awak." Ilman menjengket keningnya.
"awak gunakan saya ke?" Ilman buat muka terkejut level 96. Aku buat muka bosan.
"Ilman boleh tak jangan buat lawak? Saya sedih ni..mesti la tak. kan saya suka awak Ilman. Awak tak percayakan saya? Sampai hati...." kataku dengan nada lirih.
"mesti lah saya percayakan Adreena." aku tersenyum senang.
"dia ada pegang awak tak?" aku geleng. "sexual harassment?" aku ternganga. "hey!! Mesti lah tak! Kalau dia buat, memang saya bagi sidekick sampai Malaysia sana!" kami sama sama tergelak.
"keep smiling. You're beautiful when you smile." ahh jiwang karat pula Ilman ni. "cheesy nya!" Ilman ketawa. "dengan awak je." aku tersenyum simpul. Pipi merona merah. Malu-malu koceng!
"next time saya tak mahu awak menangis untuk dia atau untuk sesiapa pun."
"untuk sesiapa pun? Termasuk awak sekali?"
"jangan sekali pun menangis sebab saya juga." huh... Tak mungkin. Awak terlalu baik Ilman. Impossible kalau saya tak nangis untuk awak sebab sekarang pun saya rasa nak menangis...."saya tak mahu menangis lagi Ilman." dia ketawa kecil. "saya pun tak mahu awak menangis lagi. I wonder where the old Adreena? Seorang yang ceria dan sombong oh ya, seorang yang banyak cakap juga.. Mana ya? Saya rindu Adreena yang dulu. Sejak kenal dengan saya awak banyak menangis. Saya ke penyebabnya?" aku menggeleng laju.
"tentu lah bukan awak. Awak penyeri hidup saya." aku ketawa halus. Molek sekali.
"dah lah mari,m saya hantar awak balik. Jangan nak drama sangat." dia ketawa. Aku baling tisu tepat kemuka Ilman. Cakap lepas sukahati mak nenek dia je, baru nak jiwang ala ala the fault in our star juga. Hampeh!
YOU ARE READING
The Nothing Something
RandomPening dan geram. Itulah yang dirasakan oleh Adreena Zahirah apabila ditemukan dengan seorang jejaka melayu berambut ala kpop. Apa sahaja yang dibuat lelaki itu pasti memanaskan hatinya! "macam mana awak boleh ada kat sini?" ~ Adreena "awak fikir L...