SINOPSIS

405 17 0
                                    

Alisa Farhana binti Dato Yusoff. Gadis yang mampu membuatkan mana-mana lelaki berasa jengkel memandangnya. Dengan pendakap gigi yang terhias di dalam mulutnya,cermin mata yang tebal serta buku yang di usung ke sana kemari itu sudah cukup melengkapkan title 'nerd' nya di kampus itu. Namun,di sebalik imejnya itu,pelbagai rahsia dan sejarah yang menjadikan dirinya sebegitu rupa.

Zarith bin Tan Sri Nizam. Seorang pemuda yang cukup terkenal dengan perangai buaya daratnya di kampus itu. Pertemuannya dengan gadis nerd bernama Alisa bukanlah pertemuan yang manis. Pasti ada sahaja yang membuatkan kedua-dua mereka bergaduh. Namun pergaduhan itu telah mewujudkan satu perasaan aneh dalam diri Zarith dalam diam.

Syed Asyraf bin Syed Ismail. Seorang lelaki yang menjadi pujaan hati Alisa selama dia berada di kampus itu.Lelaki itu tidak pernah mengetahui kewujudan Alisa dalam kampus itu walaupun mereka di bawah fakulti yang sama. Namun,satu peristiwa telah berlaku sehingga Asyraf membenci Alisa untuk beberapa ketika. Tetapi perasaan benci itu telah bertukar menjadi cinta sehingga lelaki itu lupa yang dia adalah bakal suami kepada orang lain.

"hoi minah? Kau ni memang tak reti jaga diri eh? Kalau dah tak boleh jaga diri sendiri sangat, bak sini alamat rumah kau,aku nak pinang kau buat isteri. Biar aku je jaga kau"- ZARITH

"saya minta maaf. And i hope you still have that feeling for me. Because i'm dying inside to own you. Let me take care of yourself from now on and forever"-ASYRAF.

Apa yang terjadi kepada Alisa apabila dua lelaki mengaku mencintainya dalam masa yang sama?

"Alisa,kau khayal apa ni?kiri ke kanan? Ke kau nak kita terus je?simpang kiri nanti ada Asyraf. Simpang kanan pulak ada Zarith. Cepat la cakap wehh..kita dah nak sampai dah"soal Sarah.Fauzan hanya menjadi pemandu. Hari ni menjadi penentu kepada dua jejaka yang menunggu jawapan Alisa. Alisa berfikir seketika.

"cepatlah Lisa,dah nak sampai ni" kata Fauzan pula. Akhirnya Alisa membuka mulut dan jawapannya telah mengecewakan Sarah dan Fauzan.

#come and read this story.dont forget to vote and comment yahh


AKU BUKAN NERD!!!  Where stories live. Discover now