5

10.5K 708 25
                                    

Arıza Aslı

Öğle tenefüsündeydik ve kantinde oturmuş kızlarla kahvemizi içerken bir yandanda o duyduğumuz sesle dalga geçiyorduk. Biz Batuhanla atışırken bir kız 'Batu' diye ciyaklamıştı. Ve gerçekten kızla aramızda mesafe olsada kulaklarım ölmüştü.

-Şimdi ne olacak, bildiğiniz savaş açtınız birbirinize.

Buseye dönüp umursamazca omuz silktim.

-İlk hamleyi onlar yapacak, bizde karşılık vereceğiz.

-Umarım abartmazlar.

Selinin konuşmasıyla ona baktım. İlk hamleyi onlar yapacaktı ki bizde yaptıkları hamleye göre karşılık verecektik. İpek ise düşünceliydi.

-Ne düşünüyorsun?

-Bilmiyorum, ama iyi şeyler olmayacak. Bu okulda bi şeytanlık var.

Kıkırdadım.

-Sen şeytan ipeksin, varsa bir şeytanlık anlarsın.

Oda güldü.

-Ben dolaşacağım.

-Fazla geç kalma. Tek yakalar bir şey yapar bu namussuzlar.

Buse gülerek Selini onaylayıp kantinden çıktı. Aklıma yine Batuhan denen çocuk gelmişti. Sert yüz hatlarına sahipti ve yapılı bi vücudu vardı. Kömür karası gözleri ise insanın içini ürpertiyordu. Başımı iki yana salladım. O ne kadar tehlikeliyse bende öyleydim. Benimle ve arkadaşlarımla uğraşmaması gerekirdi. Bizi tanıdığı bir gerçekti madem bizi tanıyor bize bulaşılmayacağını bilmesini gerekirdi.

-Ben çok sıkıldım.

-Busenin yanına gidelim.

Hep beraber kantin çıkışına ilerledik. Batuhan ve tayfasını görünce gözlerimi devirip çıkışa ilerledim.

Arka bahçeye doğru yürüdüğümüzde Busenin yanında bir çocuk görmemizle yerimizde durduk.

-Ne oluyor lan, okulun ilk haftasından manitamı yaptı bu hatun?

Gülerek Busenin yanına gittik. Çocuk bizi görünce dikkatle hepimize baktı.

-Kızlar sizi tanıştırayım, bu Çağatay bunlarda...

-Biliyorum, Arıza Aslı, Deli Selin ve Şeytan İpek. Adınızı duymuştum.

Hafif başımı eğerek selam verdim. Selin yine Selinliğini yapıp patavatsızlıgını konuşturdu.

-Okulun 2. gününden manita mı yaptın lan?

İpekle ben kıkırdarken Buse kızarmıştı. Çağatay ise bıyık altından gülüyordu

-Ne manitası be, onlar senin işin.

-Ah bebeğim, tabi ki benim işim ve senin benden önce manita yaptığını düşünmek gururumu kırdı.

Aslında dalga geçiyordu. Öyle erkek meraklısı değildi Selin. Ama çıktığı çocuklar olmuştu. Benim ise hiç sevgilim olmadı. Teklif oldu ama ben istemedim hiçbir zaman. Bana göre değil böyle şeyler. Erkek gibi karakterim var ve sevgili işlerine hic bulaşmadım. Neden bulaşayım ki? Hayatım yeterince karışıkken neden bir kişi daha ekleyip kendimi yorayım?

-Neyse ders başlıyor, gidelim hadi.

Kızlar beni onaylayıp yürümeye başladıklarında Buse ve Çağatay 1-2 dakika daha konuştular. Buse de bize yetiştiğinde kaşlarımı çatarak ona döndüm.

-Ne ara insanlarla bu kadar çabuk kaynaşır oldun?

-Kaynaşmadım Aslı. Sadece tanıştık ve sizi tanıştırdım hepsi o kadar.

Sınıfa geldiğimiz de yerlerimize oturduk. Sıramın üzerine bırakılan notu görmemle İpeğe baktım. Oda şaşkınca bana bakıyordu.

Oyun başlasın, Delikanlı kızlar. Ama kazanan belli.

Sinirle etrafa baktım. Sınıftaki herkes durmuş bize bakıyordu. Anlaşılan notu bırakırlarken görmüşlerdi.

-Ne bakıyorsunuz lan, dönün önünüze.

Kafalar hemen önlerine döndüğünde kızlarda notu okumuşlardı. Hoca sınıfa girdiğinde bakışmayı kesip önümüze döndük.

Son dersin çıkış ziliyle beraber rahatlayarak arkama yaslandım. Busenin çığlığıyla bakışlarım ona döndü.

-Noldu?

-Kalkamıyorum!

-Ne demek kalkamıyorum kızım, çişin falan mı geldi?

-Salak, sıraya birisi yapıştırıcı bulaştırmış, götüm sıraya yapıştı!

Gülsem mi, ağlasam mı bilemedim. Yerde ki notu görünce hemen ayağa kalkıp kağıdı elime aldım.

-İlk kurbanımız Kedi Buse oldu. Küçük oyunlarla başlayalım dedik. Beğendiğiniz umarım.

Kızlara notu okutup yere attım.

-Ben hizmetliden kıyafet isteyip geliyorum. Sende kıpırdayıp durma. Eteğin yırtılacak ve ben çilekli donunu görmek istemiyorum.

Koşar adım sınıftan çıktığımda merdivenlerden aşağı indim.

-Bakar mısınız? Okulun yedek etek veya pantolonul varmı?

Kadın soru sormadan beni onaylayıp bir yere gitti. İki dakika sonra elinde etekle dönünce teşekkür ederek merdivenlere koştum. Mersivenleri bitirip koridorda yürürken Batuhan ve tayfasını görünce durdum.

-Sıra bizde Batuhan ve gerizekalı tayfası. Ama biz sizin gibi tek bi kişiye yüklenmeyeceğiz. Hepinize aynı anda çullanacağız. Götlere mukayyet olun.

Sırıtıp sınıfa girdim. Yarın bizim sıramızdı. Onlara bizimle uğraşılmaması gerektiğini göstereceğimiz gün yarındı.

DELİKANLI KIZLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin