„Ce poate fi mai frumos și mai bun în viață decât o familie unită... trăind într-un colț de lume numai cu bucuriile ei mici, așa cum sunt ele, fără să râvnească lucruri care n-ar face decât s-o zbuciume și s-o fărâmițeze..." - Tudor Mușătescu
***
- Ioli, hai, mai repede că s-a făcut destul de târziu! strigă Ioan de la parterul casei, suficient de tare cât să ajungă vocea sa până la etajul acesteia, respectiv în camera surorii lui.
Regreta faptul că i-a promis că o va lua cu el în acea dimineață, la spital, ca să-i vadă pe Ioana și pe copil. Dacă nu o făcea și nu era nevoit să piardă un sfert de oră ca să o trezească și o altă jumătate de oră ca ea să se pregătească, el era deja la spital alături de cei doi.
- În cât timp ți-a spus că va fi gata? întrebă Petre, așezat pe canapeaua mare din sufragerie și citind liniștit un ziar.
Era un bărbat corpolent, de aproape cinzeci de ani, cu o înfățișare comună, dar cu niște ochi veseli ce-i râdeau tot timpul.
- În douăzeci de minute, dar a trecut deja o jumătate de oră, răspunse Ioan iritat, privind la ceasul de la mâna sa și făcând ture prin sufragerie.
Petre zâmbi reținut la răspunsul primit și foarte încrezător, zise:
- Mai bine vino și stai jos, fii răbdător, ia un ziar, citește-l și pune-te la curent cu știrile de azi! Pentru că în mod clar ai timp din belșug pentru toate astea.
- Mi se pare mie sau tu te amuzi pe seama mea? îl întrebă Ioan încruntându-se la el, dar fără să arate vreo urmă de supărare sau seriozitate la acea încruntare.
- Ei, na acum! Cum să îndrăznesc eu să mă amuz pe seama șefului meu? întrebă acesta cu aceeași seriozitate aparentă. Ți-am sugerat să faci acest lucru, pentru că fata asta nu se ghidează după aceeași măsurare a timpului ca și noi. Ea când spune că este gata în cinci minute, este clar că ai de așteptat vreo jumătate de oră, iar când spune că durează doar o jumătate de oră, păi poți să tragi un pui de somn liniștit. Crede-mă că sunt pățit de atâtea ori!
- Se pare că de data aceasta te-ai înșelat, îl anunță Ioan cu un surâs larg pe buze, când o văzu pe Iolanda coborând, în mare grabă, scările care făceau legătura cu etajul.
Petre se răsuci pe canapeaua pe care era așezat, pentru a putea privi în spatele său, în direcția scărilor, și cu ochii mari de uimire, i se adresă Iolandei cu reproș:
- Păi, domnișoară, asta este deja discriminare! Adică pe mine mă faci să te aștept cu orele când te duc undeva, iar fratele tău a așteptat doar zece minute în plus?
Iolanda râse copios auzindu-l, era obișnuită cu felul lui glumeț de a fi, dar niciodată nu s-a putut abține la supărările și victimizările lui prefăcute, mai ales când erau însoțite de o mimică care stârnea râsul instant. Se apropie de el și-l sărută drăgăstos pe unul dintre obraji, așa cum procedează un nepot cu bunicul său și îi spuse:
- Păi, cu Ioan nu îmi pot permite să întârzii prea mult, pentru că el este atât de rău, încât ar pleca fără mine.
- Vezi! Ia aminte, cum trebuie să procedezi, dacă vrei să nu mai aștepți atât de mult! l-a anunțat Ioan, amuzându-se de el, apoi continuând ceva mai serios, zise: Probabil că mai târziu vei veni tu să o iei pe Iolanda de la spital, pentru că eu am ceva treabă prin oraș și nu voi reveni acasă toată ziua.
- Bine! Dar dacă tot vin, vreau să-l văd și eu pe prichindel, pentru că nu mai am răbdare până îl aduceți acasă! anunță acesta cu o impunere comică. Mă suni când trebuie să vin. Acum o aștept pe doamna Olga, m-a anunțat de aseară că trebuie să meargă la cumpărături, dar sigur vom termina până la ora la care trebuie să vin la spital.
CITEȘTI
Memoria unei inimi
RomanceMulțumesc cu mare drag, @TheresaWojcik pentru noua copertă! „El accentuă şi mai mult gestul lor prietenesc cu aşezarea celeilalte mâini pe strângerea lor, adăpostindu-i, preț de câteva secunde, palma ei tremurândă în căuşul palmelor lui bărbăteşti...