Alte mituri despre somn...

117 17 0
                                    

Alte mituri despre somn:

Dormi mai bine daca iei somifere:

Studiile clinice realizate la Universitatea din Pennsylvania au demonstrat ca persoanele care au luat somnifere au dormit cu 20 pana la 40 de minute in plus fata de cei care au luat pastile placebo, insa oamenii tind sa supraestimeze durata somnului atunci cand le folosesc. Singurele persoane care intradevar sunt ajutate de aceste somnifere sunt cele care sufera de insomnii - „acesti oameni inregistreaza o activitate cerebrala mai intensa pe parcursul noptii, iar lucreaza la inversarea procesului activitatii mentale, nu ii ajuta sa doarma mai mult", afirma profesorul Michael A. Grander.


Un pahar de vin inainte de culcare te va ajuta sa dormi mai bine

„Vinul poate fi cel mai bun, dar si cel mai rau somnifer", afirma Allison T. Siebern, profesor la Universitatea de Medicina din Stanford. Este demonstrat faptul ca un iti va diminua nivelul de stres, ceea ce este ideal pentru un somn de calitate, insa daca il vei consuma exact inainte de culcare vei avea senzatia de plin la nivelul stomacului. De aceea este recomandat sa il consumi la cina, cu 3-4 ore inainte de ora de culcare

Oamenii pot invata sa aiba nevoie de mai putin somn:

Un mit periculos, dezmintit categoric de expertii medicali. Fiecare om se naste cu o necesitate proprie de odihna, desi majoritatea persoanelor au nevoie de 7-8 de somn nocturn pentru a functiona normal pe timpul zilei.

In timp ce este posibil ca cineva sa isi impuna un numar redus de ore de odihna, nu isi va putea antrena corpul sa aiba nevoie doar de 2 sau 3 ore de somn, fara efecte secundare. Privarea de somn afecteaza memoria, atentia, capacitatea de a munci, sistemul imunitar si reflexele.

Ridicatul din pat ajuta la combaterea insomniei

Acest mit este validat de catre specialisti, care spun ca poate fi de ajutor unei persoane care nu reuseste sa adoarma, sa se ridice din pat si sa efectueze o activitate relaxanta. In acest fel, se poate preveni asocierea inconstienta a patului cu starea de alerta si agitatie.

Problemele de somn trec de la sine

Pana nu cunoasteti exact cauza insomniilor care va afecteaza calitatea vietii (stresul, unele medicamente, cinele copioase etc.), nu va puteti astepta ca tulburarile de somn sa treaca de la sine, spun medicii. Daca nu reusiti sa adormiti seara sau sa va bucurati de un somn neintrerupt pana dimineata si va treziti cu o stare accentuata de , este necesar sa discutati cu medicul curant despre un posibil tratament.

O noapte alba este urmata de una cu somn adanc

Logica aparenta a acestui mit este contrazisa de specialisti. O noapte alba nu este succedata intotdeauna de una cu somn adanc, dimpotriva. Agitatia indusa de epuizare si ingrijorarea ca nu veti putea dormi din nou va vor afecta cu siguranta capacitatea de odihna.

Somnul ingrasa:

Somnul nu ingrasa ba chiar , într-un mod indirect, te ajuta sa slabesti.

Colin Chapman, un cercetator de la Universitatea din Uppsala (Suedia), a condus un experiment în care mai multor persoane li s-au oferit 40 de tipuri de mancare la micul dejun în două dimineti consecutive, după ce într-una dintre nopti fusesera lasati sa doarma, iar în cealaltă fusesera privati de somn. În cel de-al doilea caz, participantii au ales mancaruri care contineau, in medie, cu 9% mai multe calorii decât cele alese în dimineta în care s-au trezit odihniti.

În plus, un studiu publicat în 2012 în Analele Medicinei Interne din Statele Unite a demonstrat ca lipsa somnului afecteaza modul în care organismul reactioneaza la insulină, un hormon care regleaza apetitul si metabolismul. Astfel, după ce un grup de adulti nu a fost lasat sa doarma mai mult de 4 ore si jumatate, timp de patru nopti, celulele din ţesutul lor adipos au devenit cu 30% mai rezistente la insulină. Iar când devine cronică, rezistenţa la insulină favorizează apariţia diabetului.

Cam atat a fost si pentru azi, sper ca vi s-a parut interesant.
:)


OMG! Lume ciudata...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum