10 ponturi prin care iti poti imbunatatii memoria

92 8 0
                                    

Uite 10 ponturi care îți pot îmbunătăți memoria sau cu care îți poți impresiona prietenii data viitoare când ieșiți în oraș.

1. Asocieri.

     O metodă eficientă de a reține numere complicate este asocierea. Aceasta constă în gruparea numărului în segmente care pot fi ușor reținute. De exemplu:

365747520071989. Împărțind numărul în segmente obții: 365 (zile într-un an) 747 (avionul) 52 (cărți de joc într-un pachet) 007 (agentul) 1989 (anul revoluției). Acum tot ce mai rămâne de făcut este să îți imaginezi o situație care să conțină toate imaginile. În cazul nostru ar fi: un calendar care conține o poză cu James Bond jucând cărți într-un Boeing 747 în drum spre București să salveze revoluționarii. Poate părea ridicol, dar funcționează.

2. Modele/reguli de construcție.

     O metodă eficientă de a ține minte un număr compus din multe cifre sau o frază complexă este să găsești o regulă simplă cu ajutorul căreia poți ajunge repede la numărul/fraza respectivă. Spre exemplu, numărul 279141621232830353741 este compus din 21 de cifre și, deci, foarte dificil de reținut. Dar dacă te uiți cu atenție, observi că numărul se poate obține adăugând 5 și apoi 2 la cifra anterioară. Dacă știi regula, tot ce trebuie să mai reții este prima cifră și poți reproduce întregul număr. E o metodă foarte eficientă de a crea parole din multe cifre, greu de spart, dar ușor de reținut și la fel de ușor de schimbat, ori de câte ori este nevoie.

3. Aranjarea în ordine albafetică.

     Dacă aveți o listă de cuvinte care trebuie reținute, puneți-le în ordine alfabetică. Să zicem că doriți să memorați toate județele țării. Începeți cu un județ pentru fiecare literă. După ce ați memorat lista, adăugați încă un județ pentru fiecare literă și tot așa până când toate județele sunt adăugate. Veți fi surprinși să aflați că această metodă este mult mai eficientă decât dacă ați fi încercat se memorați toată lista din prima.

4. Împărțiți pe categorii.

     E o metodă asemănătoare cu aranjarea în ordine alfabetică dar cu mai multe posibile aplicații. Dacă aveți o listă lungă de memorat, găsiți asemănările dinstre obiectele listei și grupați-le pe categorii. 

     Spre exemplu următoarea listă de cumpărături: mere, șampon, brânză, lapte, zahăr, banane, săpun,nuci, făină.

Acum împărțiți produsele în categorii:

FRUCTE: mere, banane

PRODUSE USCATE: zahăr, făină, nuci

LACTATE: lapte, brânză

BAIE: șampon, săpun

Pentru a reține cu mai multă ușurință, aranjați categoriile în ordinea în care sunt găsite la supermarket, respectiv fuctele mai întâi, dacă primul raion este cel cu fructe ș.a.m.d.

5. Gruparea.  

    Gruparea e o metodă atât de eficientă de a reține informații că fiecare dintre noi o folosește zilnic. Spre exemplu, pentru a reține un număr de telefon, îl grupăm în 3 sau 4 cifre. Dacă doriți să rețineți cifre mari, cum ar fi un număr impresionant de zecimale ale lui pi, puteți aranja cifrele în grupe de câte 4 și memora câte o grupă sau două pe zi.

6. Imagini.  

    E cea mai eficientă metodă de a reține numele cuiva. Spre exemplu dacă o întâlnești pe Târnopela Popescu, imaginează-ți că are un târnăcop în loc de cap, dacă e vorba de Stela Popescu imaginează-ți că are o stea în vârful târnăcopului ș.a.m.d. O altă metodă este să găsești o legătură între persoana respectivă și un prieten apropiat, apoi să-ți imaginezi că stau unul lângă altul.

7. Vizualizarea.

     Este o metodă foarte veche, pomenită și de scriitorul antic Cicero. Trebuie să îți imaginezi un loc foarte cunoscut ție, cum este, spre exemplu, camera în care ai stat în copilărie. Apoi să plasezi obiectele sau informațiile pe care vrei să le memorezi în diverse locuri din cameră. Vei observa că îți va fi mult mai ușor să ți le amintești, urmând sfatul acesta. Metoda este pomenită și în seriale recente. În Sherlock, e numită palatul minții. ÎnHouse M.D., doctorul House are o metodă similară de a reține informații complexe.

8. Metoda narativă.

     Este cea mai distractivă metodă din lista noastră. Inventează o poveste care să te ajute să reții toate lucrurile de pe listă. Să zicem că vrei să cumperi o găleată, o perie, mere, și o tavă de nisip pentru pisică. Ai putea inventa o poveste de genul: După ce Horică a golit tava pisicii în găleata roșie, și-a periat pisicuța în timp ce a mâncat niște mere. Nu e cea mai palpitantă poveste, dar poate fi foarte eficientă atunci când incerci să reții anumite informații.

9. Metoda Mnemonică.

     Este metoda de a reține folosind o informație simplă care poate fi folosită pentru a ajunge cu ușurință la un număr complex. Spre exemplu, numărul pi poate fi reprodus dacă rețineți fraza: „Așa e ușor a scrie renumitul și utilul număr”.

10. Simțurile.

     Dacă trebuie să reții un cuvânt încearcă să îl memorezi și cu celelalte simțuri. De exemplu dacă trebuie să îți amintești să cumperi săpun, imaginează-ți și cum miroase săpunul. Poți folosi și celelalte simțuri în același mod. Spre exemplu, dacă trebuie să îți amintești să cumperi un ceas cu alarmă, imaginează-ți sunetul pe care îl scoate.

Cam atât pentru astăzi, sper să puteți folosi trucurile acestea cu succes.
Bun...imi pare rau ca nu am postat, dara m avut o grămadă de examene și olimpiade șiii am rămas în criză de timp...imi pare rău.

imi pare rău

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.
OMG! Lume ciudata...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum