Reguli ciudate care apar în toate filmele...
Fraților, înainte să continuați trebuie să vă avertizez că, capitolul ăsta conține lucruri pe care probabil nu ar trebui să le ştiţi. E ca atunci când explici un truc magic și apoi, după ce ți-a fost explicat, de fiecare dată când vezi trucul nu o să te mai impresioneze. Așa că, decideți singuri dacă doriți să citiți capitolul în continuare, eu o să aștept 1 secundă. ❔❓❔✔☑
Așa cum, deși sunt infinite combinații de note muzicale există doar o mână de acorduri plăcute urechii umane, putem spune că există și o serie de reguli extraordinar de precise care fac o poveste interesantă.
Poate că ți s-a întâmplat să te uiți la un film și să te plictisească sau să îți poți da seama de ce urmează și există un motiv foarte clar pentru toate astea. În mod surprinzător, toate filmele indiferent că sunt horror,comedie romantică sau documentar, urmează aceeași structură, aceiași pași de fiecare dată, aceleași reguli clare. Să le vedem!
Orice film pornește de la scenariu și ca să poată exista un film mai inainte trebuie să se aprobe un scenariu. Un film are, în medie, 2 ore adică 120 de minute și scenariul pentru film ar trebui să aibă aproximativ 120 de pagini adică o pagină pentru fiecare minut. Dacă are 300 de pagini poți fi sigur că nimeni nu o să cumpere un film de 5 ore. Dacă are 30 de pagini nici măcar nu o să citească titlul.
În afară de durată, scenariu trebuie să respecte și următoarea structură:
Indiferent de ce film e vorba, între pagina 10-15 adică în primul sfert de oră de film ar trebui să ai un eveniment care declanșează acțiunea.
- În "Batman Begins" o mierlesc părinții micuțului Batman și se hotărăște ăsta să învețe karate ca să nu pățească la fel.
- În "Singur acasă" pleacă familia în concediu dar îl uită pe nenorocitul ăla mic acasă.
Căută în orice film dorești și între minutul 10 și minutul 15 eroul filmului își va găsi un scop, indiferent că trebuie să inventeze ceva, să plece într-o călătorie, să cucerească o femeie etc.
Între minutul 20-30 trebuie să existe un eveniment care să schimbe personajul principal.
Dacă personajul se îndrăgostește, atunci iubita sau iubitul se cuplează cu altcineva sau pleacă la studii în străinătate sau altceva de genul ăsta.
Dacă pleacă într-o aventură, la minutul 30 își va da seama că are nevoie de ajutor, sau că abordarea lui a fost greșită etc.
În "Războiul Stelelor", la minutul 30, Luke se întâlnește cu Obi-Wan Kenobi care îi spune că e Jedi și îi dă ăstuia săbiuța din laser care scoate un sunet mișto. Evident, asta schimbă complet perspectivele personajului.
La minutul 60 trebuie să existe un moment dramatic.
Dacă e vorba de un film de acțiune, la minutul 60 vei vedea cea mai impresionantă scenă de acțiune, cea care apare de obicei și în trailer. Dacă e dramă, trebuie să moară cineva sau măcar să paralizeze sau să orbească.
În filmul "Indiana Jones în căutarea arcii piedute", la minul 60, Indiana Jones găsește camera cu arca pierdută. (Șoc!)
În "Alien" îi sare ăluia alienul din piept.
În "Misiune Imposibilă 4" începe Tom Cruise să facă șpagatul pe Zgârie nor în timp ce vine furtuna din spate.
Dacă nu se întâmplă ceva palpitant se plictisește lumea așa că, indiferent dacă povestea cere sau nu așa ceva, trebuie să existe acțiune.
CITEȘTI
OMG! Lume ciudata...
RandomScriu despre tot ce imi trece mie prin minte , despre tot ce mi se pare corect , normal sau anormal ! Sper sa va placa !❤