1||FELIX

231 13 3
                                    

"Okej Felix du kan sätta dig på stolen där" var de första han sa när jag klev in i rummet.
"Vi börjar inte fören om en halv timme så jag går iväg och fixar lite saker, men Oscar borde komma snart han brukar vara tidig" sa han innan han försvann iväg till ett annat rum. Jag tar upp min iPhone 5 och kollar igenom mitt Twitter flöde för att fördröja tiden lite. När jag lagt ner telefonen öppnas dörren in till rummet och inte långt där efter stiger en kille in. Han verkade bekant på något sätt, med sina klar blå ögon, blonda fluffiga hår och tydliga käkben. Han sätter sig på en stol i ringen på andra sidan av där jag sitter med huvudet riktat neråt.
Dörren öppnas igen och då kommer de flera personer in och även han som håller i de här.
"Lyssna nu, idag har vi en ny kille med oss som heter Felix. Jag tycker vi tar ett varv där alla berättar om sig själva och varför dom är här.
Jag kan börja.

"Mitt namn är Matias, jag är 38 år och är här för att kunna hjälpa er med era problem."
"Jag heter Lukas är 18 år och håller på med olika droger."
"Jag heter Alexander men kallas Alex, jag är 16 år och har sjukdomen cancer."
"Jag heter Oscar, jag är 17 år och jag har en depression som jag haft i nästan 1 år nu." Och så fortsatte det tills de var min tur.

"Jag heter Felix är 19 år och jag har tagit livet av hela min familj förutom min lille bror, Sebastian". Matias han som håller i den här "gruppen"sa att alla kunde få gå runt och prata med dom som va i rummet och lära känna varandra bättre.
Lukas kom direkt fram till mig och började ställa en massa frågor. Jag svarade på dom jag ville som tillexempel, vart bor du, hur gammal är din lille bror, bor du med din lillebror och andra frågor.

"Nu är de slut för idag men vi träffas igen imorgon på lördag då vi har bestämt att vi ska åka på en utflykt tillsammans i en vecka så vi kommer hem nästa lördag. Och eftersom alla här har höstlov så behöver ingen ta ledigt från skolan."
När Matias hade pratat klart gick all ut och lokalen blev genast tom. På vägen hem såg jag Oscar en kille från gruppen jag går i, lite längre fram. Han hade hörlurar i öronen på en hög volym och nynnade svagt till musiken.
Jag tog upp en cigarett från mitt cigarettpaket och tände den med min tändare. Längre fram ser jag att Oscar går in i samma trapphus som jag bor i, konstigt att jag aldrig sätt honom förut. Jag trycker in koden 3759, öppnar porten och går upp till min lägenhet. Inne i lägenheten sitter Sebbe min lille bror och spelar på vårat ps4 som jag köpte till oss. Sebbe är 14 och fyller 15 om två veckor.
"Sebbe kan du komma hit vi måste prata lite"
"Ja vad är de"
"Imorgon så ska jag åka iväg med den där gruppen som jag går i nu och vi är borta i en vecka och kommer hem nästa lördag vid 22:00 ungefär. Men din tjej kan vara här eller dina kompisar. du får 2000kr att använda till mat och andra saker men ingen får gå in i mitt rum." Han nickade med huvudet som bekräftelse på att han hade förstått vad jag sagt och frågade sedan vad vi skulle äta till mat. Jag svarade snabbt att jag går och köper två pizzor på vapino och är tillbaka strax. Inne på Vapino var kön ganska lång. Efter att ha väntat i ca 20 min var de äntligen min tur att beställa.

"Hej vad vill ni beställa" var de första ord som kassörskan sa.
"En kebab pizza och en Hawaii pizza"
"Ta med eller äta här"
"Ta med"
"Något att dricka"
"Två Cola burkar"
"Okej de kommer ta ca 10 minuter innan de är klart du kan sätta dig på en stol och vänta så länge".

Jag gick och satte mig vid ett tomt bord bredvid fönstret. Jag sitter där ätt tag tills dom ropar upp min beställning. Jag går fram tar emot min beställning, betalar och sedan börjar gå hemåt. Längre ner på gatan ser ja ett gäng killar stå i en cirkel som när man ska omringa någon. När killarna får se mig sprang alla iväg och när dom var borta syntes en kille ligga nedslagen och skadad på platsen dom stod vid. Springandes bärande på maten ja hade i händerna kom ja snabbt fram till killen jag väll kände igen, Oscar.

"Oscar, kan du stå upp"
"Ja be-ehöver ing-en hjälp"
"Följ med mig hem så vi kan plåstra om dig du blöder på många ställen"
"O-okej"

Så har börjat skriva denna för har så många idéer om en Foscar story o hoppas ni vill läsa den.
Glöm inte rösta och kommentera!!!

Babe it's to dangerous || foscarWhere stories live. Discover now