7||FELIX

92 8 0
                                    

Hela tillbaka vägen tänkte ja på de Oscar hade sagt, vad kommer hända när vi kommer hem igen.
Ärligt så har jag innan anning om hur de blir med oss, ja ska försöka få de funka, vi ska försöka få de funka. De som oroar mig är att Oscar bara sätt en sida av mig och inte den andra. Den Felix han sätt är en snäll och omtänksam person men den andra är inte lika rolig att umgås med.

Visst, visa gillar eller vill leva farligt men ja har inget val. Ja har inget riktigt jobb men tjänar pengar gör ja, men de är på ett helt annat sätt. Ett vit pulver som får en att glömma allt för en stund kan va värt mycket pengar på gatan. Att göra jobbet åt någon annan för att den personen inte vill åka ditt för de, kan man får jävligt mycket pengar för. Tack vara allt sånt och annat klarar ja mig och kan även ta hand om min lille bror. Han vet allt och bryr sig inte då han börjat följa efter i mina fotspår.

Men sen så har vi Oscar.
En sött och oskyldig 17 åring som gillar en badboy utan att han riktigt vet om de en. En dag kommer hans frågor och ja kommer va tvungen att förklara allt för han. Han kommer också bli utsatt för sånt ja göra och folk kommer vilja skadad han för att komma åt mig. Men en sak kommer ja lova han, att alltid skydda honom med mitt eget liv.

"Felix, du har nyckeln till stugan" en röst tillhörande Oscar väcker mig ur mitt tänkande om oss.

"Ojj, juste" ja tar upp nyckeln ur fickan och vrider om och låster upp. Dörren går sakta upp och vi båda kliver in, jag först med Oscar efter mig.
Ja kollade klockan på mobilen som ja lämnade kvar här, hon var 21:03 alltså var vi ute lite mindre en två timmar.

"Felix jag är trött, så ja tror jag gör iordning mig och går och lägger mig sen" säger han och går in i badrummet, säkert för att borsta tänderna.

Ja känner mig också lite trött så ja går också in i badrummet för att borsta mina tänder. När vi båda lämnat badrummet går vi till sovrummet. Jag tar av mig kläderna och låter bara mina kalsonger klä min kropp, lika så gör Oscar. Jag tar upp mobilen och ligger så i sängen en stund tills Oscar vänder sig om och tittar på mig.

"Vad är de??" Han bara skattar åt att ja låter så orolig, för säkert hundrade gången ikväll.

"Jag kan bara inte sova, haha" han tittar på mig med sina stora ögon och ja värkar fatta vad han vill.

"Kom då, haha" jag lyfter på mitt täcke som ett täcken på att han ska komma och lägga sig hos mig.

Han kryper sakta från sin sida över till min sida, lägger sig på mitt bröst och tar bort min mobil från min hand.
Han tittar på mig och viskar godnatt. Jag tittar sedan på han och frågar honom rakt ut.

"Oscar, får ja kalla dig min"han tänker efter lite innan han svarar.

"Bara på ett villkor"de kommer nog inte va något bra tänker ja.

"Vadå?" Säger jag väntandes på hans svar.

"Att jag får kalla dig min"när den meningen var sagt slappnade ja genast av och ett leende spreds på bådas läppar.

"Alltid, godnatt nu babe"
Tänk att jag nu hade en av värdens finaste killar och han var bara min.

"Godnatt, Felix"

Och med dom orden utraderade  somnade vi båda tillsammans.

Babe it's to dangerous || foscarWhere stories live. Discover now