33||OSCAR

55 6 0
                                    

Pip börjar höras och dom blir allt tydligare för varje sekund, en röst som säger mitt namn hörs tydligare och tydligare hela tiden.

"Oscar?, Oscar vakna?" De låter som en röst som skulle kunna tillhöra en äldre kvinna.
Sakta öppnar jag ögonen men stänger dom lika snabbt igen pågrund av de starka ljuset. Ett till försök gör ja med att öppna ögonen och lyckas denna gången.

"Så va bra, du har äntligen vaknat igen" hörs den kvinnliga rösten säga. "V-aart, vart är jag?" Min röst kommer ut helt mörk och raslig. "På Danderyd sjukhus, du var med i en bilkrock strax utanför Stockholm och du fördes till snabbare sjukhuset för dina skador" säger personen ja kollar på och fått bekräftat att de är en äldre kvinna.

"Hur länge har jag varit här?"
"Ja, du kom hit i för en vecka sen på söndagen så exakt en vecka idag"
"Vart är min pappa?"
"Han va på en rättegång igår och blev dömd till 7 års fängelse för många olika saker som tillexempel misshandel på dig och andra saker"
"Okej men vart är mina kläder?"
"Dom ligger i lådan under din säng"
"Okej tack"

Jag drar ut lådan, tar fram min jacka och tar ut min mobil. Batteriet har dött, inte så konstigt då den tydligen vart på i en vecka. Jag tar upp en laddare som också låg i min jacka och lägger min telefon på laddning.
Den startar och jag låser upp den för att kolla lite vad som har hänt under veckan. Ett plingande ljud hörs och flera sms lyser up skärmen från min felix💋. Jag tar fram våran chatt för att kunna läsa det han skrivit, 9 olästa sms är vad som kommer upp så ja läster hans senaste som hade kommit för 3 minuter sen.

~från min felix💋 idag kl 14:59~
"Okej om du ska vara så här så är de väl slut. Du har säkert gått vidare redan med någon annan jävla snubbe..."

Sakta känner ja hur ögonen tåras upp och det blir bara fler och fler tårar, snart sitter jag där och stor gråter som ett litet barn.
Han hade gjort slut med mig...

Babe it's to dangerous || foscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora