18||OSCAR

69 7 1
                                    

"Har du grejerna eller?" Felix svarar inte på hans fråga och den fortfarande okända killen tar av sig en stor svart axel väska och lägger ner den framför oss.

Felix böjer sig ner och öppnar väskan. Flera påsar med tabletter och pulver i olika storlekar syns i väskan. Felix kollar länge i väska innan han ställer sig upp och ger över 6 buntar pengar, säker över 200 000 kr.

"Så svara nu vem är den här snygga killen vid din sida" han går fram till mig och lägger en hand under min haka för att ja ska kolla upp på honom.

En hand läggs på min svanskota och han trycker mig närmare honom. Men lika snabbt som han va framme vid mig försvinner han igen. Han rycks bort och hamnar på marken. Felix slår 3 slag mot hans ansikte och en träffar honom i magen.

"Kom Oscar vi går härifrån nu"
Felix tar upp väskan, tar min hand och börjar snabbt gå därifrån.

Han går med stora och snabba steg hela tiden och håller hårt i min hand. Vi kommer in på en skogsväg och han stannar tvärt.

-Felix vad...
-Shhhhh
-Men
-Shhhh, va tyst och följ efter mig

Helt tyst gör jag som han säger. Längre fram på stigen kommer massa killar. Precis då jag råkar trampa på en kvist som låter lite för högt. Allas blickar hamnar på oss och vi står helt stilla.

"Sandman?" Hörs därifrån med en arg röst. Felix rycker till, han drar han iväg mig efter sig bort från stigen och in i den mörka skogen. Man hör massa steg bakom oss vilket betyder att dom följer efter. Vi fortsätter springa så snabbt vi kan men tillslut måste ja stanna.

"Felix ja o-orkar in-te mera" han kollar bakom oss och hans ögon spärras upp. Han börjar dra i mig och vill få mig att springa men ja klarar verkligen inte mera. Han lyfter upp mig i hans famn och springer för livet.

- jag tänker inte förlora dig redan

Han springer, springer så snabbt han kan bärandes på mig. Han stannar lite och vänder sig om. Han kollar runt ett tag och sen släpper mer mig, samtidigt sätter han sig ner på gräset med en duns.

"Jag behöver nog bättre kondition från och med nu" säger han medan han sitter och flåsar för fult.

"Om de är någon som behöver de så är de jag. Du sprang för två stycken plus att du bar på den där väskan, ja sprang bara för mig själv" svara jag och vi båda brister ut i skratt.

Babe it's to dangerous || foscarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang