Sakta öppnar jag dörren och kollar så att kusten är klar. När allt värkar lugnt så vinkar ja till mig Oscar och tillsammans går vi ut genom dörren och börjar springa längs korridoren. Vi öppnar sakta utrymnings dörren och till våran förvåning ledde den ut ur hela byggnaden. Precis när vi ska gå ut så hörs fler snabba fotsteg och höga röster som skriker stanna.
Snabbt är vi ute ur byggnaden och springer de fortaste vi kan. Hela tiden hör jag hur fotstegen kommer närmare och närmare och hela tiden tänker ja att nu är de snart kört.Rätt va de va skriker Oscar till som ja visste va mycket längre bak en mig och mina rörelser stammar upp.
"OSCAR!!!" Männen omringar honom och börjar även omringa mig."Jag sa till dig att inte göra något dumt men ändå så gör du så här. Man kan nästan tro att du eller ska ja säga ni, inte tycker om oss?"
Självklart så tillhörde rösten Ethen. Men även Nate, Cameron och Isak stod bredvid honom.
En pistol läggs i mina händer och två män tar tag i mina armar.
"Förlåt Felix men de va ert eget fel den här gången, men du ställs inför ett till val. Antingen skjuter du Oscar eller så skjuter vi dig"
Mina ögon möter snabbt Oscar rädda och redan nu vet ja att ja inte kan göra så mot han men att jag själv inte vill dö på det här sättet.
"Vem väljer du Felix?"
En lång tystnad ligger över oss tills ett skott avlossas. En obeskrivlig smärta sprids i mitt högra ben men på grund av männen som håller i mig hålls jag uppe på benen.
"Välj nu annars blir det automatiskt du"
Sakta höjer jag pistolen och riktar den mot Oscar. Tårar börjar rinna ner längs med han kinder och hans ögon kniper hårt. Jag börjar räkna ner från tre och även mina ögon börjar tåras.3.... 2.... 1.... 0....
YOU ARE READING
Babe it's to dangerous || foscar
Random"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"