6||OSCAR

98 9 1
                                    

Inne i stora stugan skulle middagen att serveras, de skulle vara tacos bara för att de var första dagen här, så dom ville göra de lite extra speciellt då.

"Är du klar" säger Felix när han tagit sista tuggan av sin mat och säger att han är mätt.

"Ja, jag tror de ska bara dricka lite vatten innan vi går ut" svarar ja medans vi båda lyfter på våra tallrikar, bestick och glas, för att gå mot vattenkranen och sen ditt man lämnar allt.

När vi va tillbaka i stugan ännu en gång bestämde vi oss för att gå en liten promenad i skogen och ner mot sjön som fanns här.
Klockan var 19:17 och de började bli mörkt ute. Stjärnorna lyste klart på den mörkblå himlen och vinden stod helt stilla. Felix smyger upp vid min sida och tar ett mjukt tag om min hand. Han stannar tvärt och ja vänder mig om för att kolla på han, för att kolla in i hans grön/blå ögon som möter mina klar blå.

Han drar mig mot sig, lägger armarna om min midja och lägger sitt huvud på min axel, då han är längre en mig.

"Felix vad kommer hända när vi kommer hem igen"
Säger ja lite osäkert till honom.

"Vad vi en har Oscar så ska ja försöka få de och funka, men bara om du vill?" Svarar han med en självsäker och kärleksfull röst.

"Så klart ja vill de, med dig känner jag mig hel. Som en helt ny person och min depression är som bortblåst med dig" De va sant den kändes verkligen som bortblåst med Felix.

"Men då måste du lova mig en sak Oscar om du vill att vi ska funka" och när han säger de låter han lite orolig men samtidigt allvarlig på rösten.

"Vad är de då?"
Säger ja med lite osäker röst och väntar på hans svar.

"Att vad som en händer måste du lita på mig och vissa saker du får reda på sen stannar där, du berättar inte de till någon sen" han låter nästan lite rädd när han säger de, som om han tror att ja ska svika han och säga de till någon.

"Ja lovar de" säger ja med en stadig men osäker röst. Liksom vad är de ja kommer få reda på sen som är så hemligt att ja inte får säga de till någon.

"Oscar jag gillar dig, mycket"

"Jag gillar dig också,Felix"

Och där står vi, två tonåringar ute i mörkret som endast lyser upp av stjärnhimlen Ovanför oss och håller om varandra för att önska att de ska funka mellan oss i framtiden.





Kapitlet blev lite kortare en dom andra men ja tyckte att om ja slutade nu skulle de bli ett bra slut så hoppas de inte gör något!!!

Babe it's to dangerous || foscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora