Vi har precis kommit fram till bron och de enda man kan se är mörker. Ingen lampa som lyser upp eller bilar sol kör förbi i närheten.
Vi går upp på bron och ställer oss där för och vänta. Några minuter går och Felix tar tag i min hand.
"Felix är så se här du tjänar dina pengar?" Han kollar ner i marken och sen på mig igen.
"Ja Oscar och ja vet att de inte är på ett så bra sätt men man kan inte bara dra sig ut bara för att man vill de, så nu är de så här" jag stirrar på honom och han kollar ner i marken igen för att inte möta min blick.
"Felix jag älskar dig och de vet du och ja kommer inte älska dig mindre för de här om de va det du menade när vi var nere vid vattnet på lägret?" Ännu en gång kollar han upp på mig.
"Mm... och ja förstår att du vill lämna mig efter de här de lugnt de skulle jag också ha gjort" säger han och sparkar iväg en sten som ramlar ner i sjön under oss.
"Sluta Felix jag lämnar inte dig för något sånt. Du lova att alltid vara med mig, skydda mig och vara mitt ljus tänker du bara lämna mig nu eller?" Något i honom vaknar och han svarar till baka.
"Hur har du tänkt att ja ska kunna vara och göra de där om jag håller på med sånt här??! Jag kommer bara dra in dig i onödiga saker, folk kommer vilja skada dig för att komma åt mig. Från och med ikväll kommer de inte vara likadant för dig, du kommer inte gå säker någonstans längre och allt de tack vare mig..." En tår rinner ner på hans kind och jag torkar snabbt bort den.
"Jag bryr mig inte Felix du är allt jag vill ha. Och vill ja ha dig får jag stå ut med konsekvenserna av de" han ler stort och kysser mig ömt, han viskar att så långe jag är på hans sida ska han göra så Ingen ska eller inget ska skada mig.
Lite tyst hörs fotsteg som kommer närmare och en mörk röst säga.
"Så Sandman du kommer inte själv den här gången. Men vem har vi här då?" Frågar den okända mannen Felix och nickar ner mot mig som står vid hans sida.
ESTÁS LEYENDO
Babe it's to dangerous || foscar
De Todo"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"