38||OSCAR

58 7 6
                                    

Inne på mitt rum hemma hos Omar hör jag hur han och Felix pratar om mig. Mina tankar snurra i huvudet på mig. Saker som handlar om Felix, pappa och nu Omar. När tankarna blev för mycket förut hade jag min utväg så med försiktiga steg rör jag mig sakta ner till undervåningen igen. Mot hallen och tar min jacka för att sedan gå upp till rummet igen.
I den högra innerfickan ligger en fyrkantig ask med mina 4 bästa vänner.

De har gått 3 månader sen jag sist gjorde de men idag blev de bara för mycket. Så med skakiga händer drar jag 4 på höger handledd och 6 på vänster.
Sakta börjar de svartna för mina ögon pågrund av att jag förlorat mycket blod. De knackar på dörren med en röst som säger mitt namn. När personen inte får något svar öppnas dörren.

"Oscar?...."

"Felix...."
Snabbt springer han fram till mig och läger mig i hans famn och börjar vagga oss fram och till baka. Omar kommer in i rummet och stannar helt av synen han får se. De blir blött på min kind och jag fattar då att Felix gråter.

"Du lovade mig att aldrig göra om det!.."

"Jag vet.... men de va när vi var tillsammans"
Flera tårar rinner ner från hans ansikte och landar på min kind.
Sakta bär han upp mig och börjar gå mot ett annat rum vilket förmodligen är badrummet. Han säger till Omar att han klarar det här själv och att han kan gå och sätta sig i vardagsrummet eller nåt. Felix sätter ner mig på toalettlocket och börjar göra rent mina sår. Han sätter sedan på bandage på båda armarna samtidigt som en liten tår rinner längs med hans ansikte som han snabbt torkar bort.
"Vad heter han?" Felix kollar konstigt på mig innan han värkar fatta.

"Han heter Colin.."

"Är du lycklig med honom?"

"Först var jag de men nu vet jag inte längre. Jag trodde du hade vart otrogen, skaffat ny pojkvän, ignorerat mina sms och ljugit för mig när de inte var i närheten av de. Sen så är de jag som skaffar en ny medan du ligger på sjukhus, hur kan man vara en sån idiot jag har förstört allt nu. kolla bara på vad du gjort mot dig själv utan mig skulle du säkert inte gjort det igen."

"Du borde gå nu Felix..."

"Snälla Oscar jag gör allt, jag gör slut med Colin och sen så kan de bli vi igen"

"Snälla Felix gå..."

"Men..."

"Jag vill inte se dig just nu!"

"Jag älskar dig Oscar?"

"Kanske med du älskar även Colin..."

Glöm inte rösta på kapitlet om ni gillar de!!! Plus har ni hör att Ogge slutar i the fooo conspiracy väldigt tråkigt man han väljer själv men kommer älska honom oavsett  han är faktiskt våran lila Ogge endå❤️

Babe it's to dangerous || foscarOnde histórias criam vida. Descubra agora