13||OSCAR

75 8 0
                                    

Inne i lägenheten sitter hans bror Sebastian i vardagsrummet med några av hans kompisar. Dom sitter och spelar något spel där man ska skjuta varandra på vad jag tror är ett ps4.

"Du Sebbe Oscar sover här idag" toppar Felix in till hans lillebror.

"Vem är de då?" Svarar Sebbe honom samtidigt som han koncentrerar sig på sitt spel.

"De är min pojkvän" Felix puttar in mig mot vardagsrummet och sätter sig i den andra soffan då dom har två stycken, med mig i sitt knä"

"Hej Oscar, så de är så du ser ut" säger Sebbe till mig.

Jag skrattar lite och nickar som bekräftelse åt honom.
Felix ställer sig upp igen och går mot köket. Jag följer snabbt med honom ditt för att inte sitta själv med hans bror och hans kompisar.

"Jag vill ha någon och äta eller något snacks, som typ chips o dipp eller en stor kebab med bröd!" Han kollar i alla skåp och lådor men hittar inget alls.

"De är skillnad på mat och snacks. vi kan väll gå till den där lilla mat affären här nere som har öppet dygnet runt eller till pizzerian den stänger ju 23:00 på helgerna"

Direkt tar han med mig ut ur köket och in i hallen igen. Vi sätter på oss skor o jacka sen går vi ut ur trapphuset.
Han ledde oss in till Ica och gick direkt till hyllorna med godis, chips, läsk och sånt.
Han plockar på sig två chips påsar, två Ben & Jerry, lite lösgodis och en 2 liters Cola. Han frågar om de är något av de som jag inte gillar men ja säger bara nej och att ja äter allt. Han går vidare mot alla kassorna och börjar lägga upp allt från korgen upp på rullbandet.

"De blir 368 kr tack!" Säger kassörskan och Felix tar upp sitt kort och betalar allt innan ja ens hinner ta upp mitt kort för och betala allt själv.

"Ja ville ju betala för de" tjurar ja och Felix skrattar och lägger sin arm runt mina axlar med Ica kassen i den andra.

"Ja vill betala för min kille och inte tvärt om, är du med mig så betalar ja och inte du"
Säger han med en tjurig mig brevet sig. Han skrattar åt mitt beteende och vi börjar gå hem till han igen.

Vi går in i porten, tar upp nyckeln till dörren och öppnar den så att vi sedan kan stänga den bakom oss.

Babe it's to dangerous || foscarWhere stories live. Discover now