45||OSCAR

3 0 0
                                    

Han valde mig.
Han valde på riktigt mig framför Colin. Ärligt så trodde ja att han skulle lämna mig helt den här gången.

Jag blir upp buren samt Felix och vi förs vidare till baka till rummet som vi först var i och även den här gången var de luvan på och kolla ner i golvet som gällde för oss. Vi blir in knuffade så hårt att båda faller mot golvet och dörren stängs snabbt efter att båda var inne.

- Felix varför händer de här oss?.

- Oscar allt är mitt fel. Utan mig skulle du inte varit inblandad i något av de här. En dag så lovar jag dig att jag ska gott göra dig iallafall lite för allt de här på ett eller annat sätt.

- Säg inte så du visste att du inte va bra för mig men ändå så valde jag dig så de är lika mycket mitt fel som ditt fel.

- kom hit Oscar .

Säger han och slår me händerna i sitt knä. Sakta går jag till andra sidan rummet, fram till Felix och sätter mig i hans knä. Han tar upp en gammal Nokia mobil och visar mig klockan som visar att den är 17:19. Sedan går han in på bilder och visar upp ett schema för alla vakter som finns i byggnaden.
"Ikväll när klockan är exakt 19:07 så finns de inga vakter i hela våran korridor och alldeles nyss innan vi kom in i de här rummet han ja se en utrymnings dörr i slutet av korridoren. Om vi tar oss ditt kanske vi kan ta oss ut men de är säker svårt och farligt då vi sett va dom kan göra här."

De han säger får mig genast att skina upp och börjar redan tänka på vad jag ska göra när vi kommer ut härifrån.

"Men som jag sa så är det farligt och de kan finnas en chans att vi inte en överlever det här så vi måste ta det försiktigt och tyst sen."

Klockan går och den är nu 19:02 och Felix står och kollar ut igenom den lilla glas luckan för att se så att de verkligen inte finns någon i korridoren om några min.

- Är du redo babe?.

- Det var länge sedan du kallade mig det, haha men jag gillar det.

- Bättre sent än aldrig eller va man brukar säga, visst babe?.

- Haha, jag har saknat dig Felix.

- Jag har saknat dig med babe.

Babe it's to dangerous || foscarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin