När jag vaknar upp igen är de helt svart där jag befinner mig, förmodligen i något rum.
"Felix.." hörs en svag röst säga och genast försöker jag lokalisera vart rösten kommer ifrån. Längst bort i rummet i ett av dom fyra hörnen som finns ligger en kropp. Försiktigt tar jag mig ditt och ser att de är Oscar. "Oscar, är du okej" han är jätte kall och skakar lite. Jag för söker bära upp honom lite så att han ligger i min famn istället för det kalla sten golvet.
"Sluta Felix, låt mig vara"
"Snälla låt mig hjälpa dig Oscar"
"Nej, du lämna mig Felix. Du lämnade mig igen jag vill inte att de ska hända igen snälla låt mig va nu."
"Förlåt.."
"Betyder inget om man inte visar det"Sekunder, minuter, timmar, dagar och veckor går. Oscar är inte lika ledsen längre och han pratar med mig men jag får inte hjälpa honom med något alls. Varje dag kommer Max och Fredde ner en gång var och ger oss ett bröd var med ett glas vatten. Oscar har blivit väldigt liten, mycket mindre än mig då han ibland inte vill äta något vissa dagar. Nästan aldrig längre faktist.
De knackar på metal dörren ett antal gånger och en röst ropar sedan Oscars namn.
"Oscar kom fram till dörren!"
Sakta ställer han sig upp och går lite vingligt fram till dörren. Eftersom det finns en liten lycka på dörren kunde jag nu se att de var Max som stod där."Du ska byta rum. Du ska flyttas till T4 längre ner i korridoren. Sätt på dig den här svarta hoodie med luvan på. Eftersom de är första gången du är utanför den här dörren snart, så ett litet tips kolla ner och ha inte ögonkontakt med någon. Jag och några vakter kommer snart och då flyttas du."
Ögonkontakt? Vi är väll i deras källare eller? Huset är inte så stort att en korridor får plats här nere?.
Tankarna snurrar och strax öppnas dörren och en okänd kille stiger in. Hans kroppsbyggnad är väldigt stor och muskulös, skulle han hamna i bråk skulle den personen inte ha en skans mot honom."Oscar de dags, kom nu"
Oscar reser sig sakta upp från golvet han hade satt sig ner på efter att han satt på sig hoodien och går fram till manen. Han tar tag i Felix händer och håller fast dom bakom hans rygg.
Precis innan dörren stängs och Oscar inte syns till längre hinner jag uppfatta tre tysta ord."Vi ses Felix.."
YOU ARE READING
Babe it's to dangerous || foscar
Random"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"