19||FELIX

61 6 0
                                    

Efter att vi suttit ner en stund och hämtat andan och vilat lite börjar vi försöka ta reda på vart vi befinner oss. Oscar tar upp sin mobil och sätter på en karta som kan kolla vart man befinner sig just nu.
Eftersom vi skulle tillbaka till Ogge så tog ja han mobil för att kunna hitta tillbaka.

De tog ett tag men tillslut hittade vi hem till honom. Vi knakar på dörren och någon sekund senare öppnas dörren. Ogge kollar på oss och pustar ut.

- För ett tag där trodde ja inte ni skulle komma tillbaka.
- Vi fick ett litet problem men de löste sig, så för ett tag trodde inte ja heller de.
- Men va hände då??
- Omars gäng va i närheten och dom såg oss men vi slapp undan.
- Hur fan då dom är ju skit snabba!!
- Men ja va snabbare.
- Så ska de låta, men kom in nu nu kan får sova här över natten om ni vill.
- Ja de gör vi Oscar behöver nog ta de lugnt ett tag och så behöver jag förklara lite för honom.

Ja kollar åt sidan där Oscar står och han kollar lite konstigt på mig nästan lite rädd men nickar. Vi går in i huset tillsammans sen. Vi tar av oss ytterkläderna och går in i vardagsrummet och sätter oss i soffan.

"Felix kan du bara komma lite snabbt" ja kysser Oscar snabbt och säger att ja kommer snart och går sedan till Ogge där han står i dörröppningen in till köket.

Inne i köket ligger väskan vi hämtade öppen på köks bordet.

- Vet du vem killen va som lämnade över väskan?
- Jag är inte helt säker men ja tror de va Elton?
- Elton hellborg?
- ja men ja såg inte ansiktet så bra men ja tror de va han iallafall.
- ja okej de va bara de, du kan gå ut till Oscar nu.

Och ja lämnar sedan köket och går ut till vardagsrummet igen där en sovande Oscar ligger.
Ja skakar lite på honom men när han inte vaknar lyfter ja upp honom och börjar gå in till Ogges sovrum där vi två skulle spendera natten.

Babe it's to dangerous || foscarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang