23||FELIX

54 5 0
                                    

Trött sätter ha mig i soffan och skickar iväg ett meddelande till Oscar.

"Ja saknar dig babe de blev så tomt nu utan ett hejdå" någon minut senare kommer hans svar.

"De får inte bli ett hejdå för de får inte vara sista gången vi träffar varandra" blir hans svar och jag förstår honom med de gör endå ont att han bara åkte.

"Men vi kunde gjort ha gjort ett vi ses istället:(" blir mitt nästa sms. Mobilen lägger ja ner och går in i badrummet för och ta en snabb dusch. 30 minuter senare kommer ja ut igen och går för att kolla om Oscar har svart på mitt sms vilket han inte hade.
Konstigt han svarade snabbt på de först men han kanske har kommit fram till Göteborg och är upptagen just nu.

När ja fönat håret så att de är torr och satt på mig lite kläder går ja ut till Ogge som sitter med en cigarett på altanen. Likadant som honom att ja också en cigg och sätter mig på en stol bredvid honom.

"Du jag åker hem nu tänkte ja" och du rycker till lite. "Ja visst gör de glöm inget bara som förra gången" säger han och börjar skatta ihjäl sig. "Jag var full då så klart ja glömmer sätta på mig kalsonger under då, de har hänt dig också" han skattar ännu mer och fimpar sin cigg efter ett tag gör även jag de och vi går tillsammans in igen. Ogge följer med mig till ytterdörren och säger hejdå till mig.

Jag går mot busshållplatsen samtidigt som jag återigen kollar  om Oscar har svarat på mitt meddelande som han fortfarande inte hade gjort. Bussen skulle komma om 2 minuter stod de så de va skönt att inte behöva vänta.

Bussen kommer och ja blippar mitt busskort och går för att sätta mig längst bak. När hållplatsen jag ska av på hörs plingar jag och snart börjar bussen att sakta in. Jag går av bussen och går mot trapphuset jag bor i.

"Sebbe jag är hemma igen" jag är i vardagsrummet hör från honom och ja går ut ditt.
"Har allt gått bra?"
"Ja de har de inget har hänt och inger har försökt nå dig ens!"
"Bra jag finns i mitt rum om de är något" ett okej hörs innan jag stänger igen mitt rum.

Min väska ställer ja ner på golvet och går fram till sängen för att dra fram 1 av 4 lådor. Den innehåller alla saker jag säljer som tillexempel knark, cigaretter och saker för att göra ett falskt id kort till någon. Där lägger ja ner dom nya påsarna från Ogge med droger i och lägger sen tillbaka lådan under sängen.

Jag får ett sms och kollar direkt för att se om de är Oscar med de va de inte uran de va Ogge.

"600 kr skickat till ditt konto;)"
"Okej bra"

Men ingenting från Oscar än, inget har väl hänt de har gått nästan 6 timmar nu? Nej sluta nu han är nog bara upptagen just nu.

Snälla rösta på kapitlen de är bara en liten stjärna ni behöver trycka på sen är de klart och tänkt va glad ja skulle bli då!!!❤️

Babe it's to dangerous || foscarWhere stories live. Discover now