Snabbt är jag ute ur huset för att gå och leta efter Oscar. Min första tanke var att leta hemma oss Max eller Fredde men dom är alltid i hus dom köpte förut som ligger lite längre in i skogen. Där finns även en strand med brygga, lite som en sommarstuga nästan.
Så dit var vart jag skulle nu. För att kunna komma ditt snabbare gick jag hem för att hämta min moped först. Den köpte jag bara för någon veckan sen så den är ganska ny.
Det tar ett tag att åka på motorvägen men tillslut kan jag svänga av på en grusväg och sen köra in på en bredare skogsstig.
Efter några minuter börjar skogen öppna sig och ett hus nere vid vattnet syns till.
En grå/brun väldigt stor stuga som jag även vet har en källare under marken, är vad jag går mot för att hitta honom.Om jag skulle knacka skulle dom veta att jag var här så istället kollar jag om dörren är olåst, vilket den också var. Sakta öppnar jag dörren och går försiktigt in i hallen. Nästan hela huset var släckt förutom en liten lampa i hallen och vad jag tror är källarens dör som är öppen, där det också lyser. I hallen hänger även en klocka som visar att hon är 17:41 vilket förklarat varför det har börjat bli mörkt igen. Mina steg styrs mot dörren jag sakta öppnar. Bakom dörren finns en trappa som leder neråt. Med tysta steg tar jag mig längre och längre ner för trappan. I slutet av trappan hör man svaga röster som pratar med varandra.
"Om han ska fortsätta göra så här dränker jag honom"
"Vi behöver honom"
"Och? snart har han nog dött ändå om ha fortsätter så här"
"Men fixa det då!!"
"Hur fan då Max! Han gör ju det med sina egna händer, ska ja skära av dom eller?"
"Händer? Använder han inte något som finns i rummet"
"Nej han skadar sig som om det var med en köttkniv han använde"
"Alla rykten som går om att Oscar är så jävla kaxig och tuff klara inte ens av lite plåga, istället gör han det värre mot sig själv än det vi gör"
Oscar, dom pratar om min Oscar. Han skär sig igen, fast nu med sina egna händer. Allt dålig som händer honom är nästan bara pågrund av mig och det är inget undantag den här gången. Ett trappsteg knackar till och rösterna blir tysta. "Fan.." Är allt jag hinner säga innan två siluetter syns i slutet av trappan vid en dörren. Men min gärna hinner inte med i situationen innan jag faller ner för trappan och landar på det kalla sten golvet och allt blir svart...
BA för de är julafton!!
God jul allihopa🎅🏻❤️
Glöm inte rösta nu!?
ESTÁS LEYENDO
Babe it's to dangerous || foscar
De Todo"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"