Han la bara på samtalet, bara så där utan att ja ens fick chansen att förklara mig.
Och vilken ny kille pratade han om? jag har ingen ny kille ja trodde ju de va han som va min, men tydligen inte.
En knackning mot dörren hörs och ja vänder min blick åt det hållet."Oscar du blir utskriven imorgon klockan 12 så du stannar bara över natten" är vad den äldre kvinnan alltså sjuksköterskan berättar.
"Okej tack" snällt nickar hon mot mig.
"Du har också fått tillgång till en villa som inneboende hos en kille i din ålder i Stockholm av socialen, då du fortfarande är minderårig och din pappa hamnade i fängelset. Där ska du få bo tills du har pluggat klart, har ett jobb och har råd att skaffa en egen lägenhet" med dom orden yttrade går hon sin väg igen.Jag skulle tillbaka till Stockholm där Felix bor min pojkv.... mitt ex. Undrar vart villan ligger det, berättade hon inte. Hon sa inte häller om hur ja får tillgång till nycklarna ditt.
Äsch ja kanske får reda på de imorgon innan ja ska lämna sjukhuset.Efter en lång natt vart de äntligen dags för mig att bli utskriven härifrån. Sakta går jag fram till henne i receptionen för att se om hon kanske vet något om där ja ska bo och sånt.
- Hej skulle bara kolla om de står något i mina papper om vad som händer mig framöver eftersom min pappa inte är ett alternativ längre.
- Ja visst, namn?
- Oscar enestad
- ja de står att en taxi är bokad till dig 12:05 som ska hämta dig härutanför och köra dig ner till socialen för att ha ett möte.
- okej tack för informationen
- nöjet är på min sida!Den kalla luften slås mot min kropp när ja öppnar dörrarna och andas in den friska luften.
Lite längre bort på parkeringen står en svart taxi. Jag skyndar mig fram och knackar lite på glasrutan.
"Taxi till Oscar enestad?" Han nickar lite glad som svar medans ja går över till andra sidan och sätter mig i passagerarsätet.~efter mötet på socialen~
Nycklarna till villan hade jag fått och en liten summa pengar för att kunna köpa mat och de viktigaste.
Jag tar upp telefonen och ringer en ny taxi för att kunna ta mig ditt ja nu ska bo det kommande året.
"Hej jag skulle vilja beställa en taxi till skybakagatan 32" (på hittat) han frågar vart ja befinner mig just nu och säger sedan att han är här om 4 min.Efter en stunda tystnad i taxin är vi framme och chauffören yttrar sina första ord.
"De blir 219 kr hur vill herrn betala?" Säger han lite snällt.
"Med kontanter" tar upp pengarna och ger över dom till honom. Hoppar hur taxin gör ja ganska snabbt, han kändes lite obehaglig även fast han verkade snäll.Framför mig står en stor vit villa gjord i sten som var väldigt moden med sitt svarta tak.
Trycker in nyckel, vrider om den och öppnar dörren.
"Hallå" ropar ja in huset och får ett ganska ljud dämpat svar tillbaka."jag är nere i källaren" hör man rösten säga. När ytterkläderna är av börjar ja leta efter källaren. Längre i in huset finns en lite mindre dörr som står öppen. Innanför dörren finns en trappa som leder neråt. Jag följer trappen ner och får syn på en rygg som värkar till höra en yngre kille kanske i min ålder."Så du måste va Oscar enestad, Felix kille" säger han med ett stort flin."De va någon dag sen han nämnde dig" och där avbrutet jag honom, känner hur tårarna trycker på bakom ögonen."Vi är inte tillsammans längre" han skrattar bara åt mitt svar."Han blev väll trött på dig de var nog därför han ville ha mig" skrattar han ännu en gång och vände sig om. "Ja han har ju en ny kille"
"Har han, vad heter han?"
"De kan du fråga honom själv när han kommer sen" han skrattar bara som han värkar göra hela tiden.
"Men vem är du då?..."Ledsen att uppdateringen och kapitlen har blivit sämre ska försöka göra förbättra det men de skulle också va bättre och till stor hjälp om ni kommenterat på Kapitlena så jag vet vad ni vill läsa och så❤️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Babe it's to dangerous || foscar
Rastgele"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"