Direkt när ja öppnar dörren till min och pappas lägenhet börjar han genast att skrika på mig och fråga vart ja har varit.
Samtidigt hör ja även hur Felix stänger igen ytterdörr med en smäll bara en trappa ner från där ja står nu.
Ja stänger igen dörren, tar av mig skorna och ställer dom fint vid skohyllan och sen går ut till vardagsrummet där min så kallade pappa sitter."Ungjävel vart har du varit, du skulle komma hem direkt efter den där tröga gruppen du va på"
Skriker han rätt ut i luften helt riktad till mig samtidigt som han tar några till klungar ur sin halvfulla vodka flaska och staplar vingligt fram till mig.
Han slår mig hårt i magen med knytnäven och ja hamnar direkt på de kalla golvet. Han kaster sedan flaskan som fortfarande innehåller alkohol, precis brevid mitt huvud så att de hamnar glassplitter i hela mitt ansiktet. Han sparkar och slår mig även fast ja redan är liggandes på golvet och skadad. Sakta börjar de rinna blod från vissa ställen där glaset träffade och ja blundar bara tills han slutar och går in i sitt eget rum.När ja tagit mig upp och kunnat komma in i mitt eget rum, plockar ja fram en sportbag som ja började packa kläder ja skulle ha med mig på utflykten för den kommande veckan.
När de är klart går ja och borstartänderna och gör mig klar för att sova. Ja ställer mitt larm på 09:00 och då har ja en timma på mig innan vi ska mötas, sedan vänder ja mig om för att försöka sova trots all smärta ja har i kroppen.När larmet ringer nästa morgon börjar ja med att gå och ta en varm dusch som start. 40 min senare står ja fullt på klädd i hallen med min väska och mobil i handen, och börjar ta på mig ytterkläderna.
Ja smyger ut ur dörren för att inte väcka pappa och börjar gå ner för trappan. Och precis när ja ska passera Felix dörr öppnas och en nyvaken Felix kommer ut. Ja drar snabbt på mig luvan från min jacka för att försöka söka mitt förstörda ansikte."Hej Oscar!"
"He-ej"
"Om du väntar lite så kan vi gå tillsammans till stödgruppen, ska bara hämta min laddare"
"Okej"Han kommer snabbt till baka med laddaren i höger handen och tar upp sin egen väska på vänster axel och samtidigt läger ner laddaren i väska. Han ropar hejdå och säger att han går nu och han får svaret hejdå tillbaka.
Bara någon minut efter att vi har Börjat ställer Felix en fråga."Varför döljer du ditt ansikte?"
"De gör ja inte"
"Joo med din luva, varför?"
"Är bara så trött på morgonen och då är mitt ansikte fult"
"De är ju nästan allas så du behöver ju inte gömma de"Sendan dör våran konversation ut och de blir helt tyst resten av vägen fram till vi är vid huset som gruppen hålls i och som vi ska samlas utanför.
Matias ropar upp alla som ska med och kollar så att alla har kommit så att vi kan gå.
När han är klar med de går vi bort till en stor parkering som ligger ca 100 meter bort för att gå på bussen om är reserverad till oss och som ska ta oss till denna plats där utflykten ska va.
Matias började att ropa upp allas namn två och två och de va den man skulle sitta brevid under hela resan.
Han sa också att vi skulle va på ett sorts lägger där man sover två och två i varje stuga och att den man sitter brevid på bussen kommer man att dela stuga med och vara partner med under alla aktiviteter och andra saker vi kommer att göra under veckan.
Matias ropar upp mitt namn och Felix namn, alltså ska ja vara med Felix största delen av veckan.
Alla börjar inta sina platser i bussen vilket också är vad vi två också gör, ja sätter mig vid fönsterplatsen och Felix brevid mig, sedan börjar bussen att rulla iväg och bussresan som är 4 timmar lång börjar här och nu.Om de är någon som inte fattat att om ja skriver FELIX högst upp brevid vad de är för kapitel så betyder de att det kapitlet är ur Felix perspektiv och skriver ja OSCAR är de ur Oscar perspektiv så nu vet ni de!!.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Babe it's to dangerous || foscar
Diversos"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"