9 dec

1K 117 11
                                    

9 december 2015

"Jag älskar ditt namn. Jag älskar att säga det, jag älskar att höra det. Jag älskar hur bra det låter ihop med mitt. Jag älskar ditt namn"

"Oscar"

Utbrister jag och han är nära på att hoppa in i trädet vid sidan av oss pågrund av mitt plötsliga utrop.

"Felix"

Svarar han med skratt i rösten när han hämtat sig från mitt plötsliga utbristande.

"Oscar och Felix, Felix och Oscar"

Yttrar jag lugnt och eftertänksamt och hör hans låga skratt bredvid mig vilket får mig att blicka över på honom med ett litet leende på läpparna.

"Vad är det nu för fel på dig?"

Frågar han skämtsamt och syftar på hur jag gång på gång uttalar våra namn som ett sorts mantra för mig själv. Mitt leende växer sig större och jag rycker lite på axlarna innan jag fundersamt inspekterar den frostiga marken under mina fötter.

"Det låter rätt bra, tycker du inte?"

Frågar jag med ett snett leende och lägger märke till hur Oscar stelnar till en aning vid min sida och med plötsligt nervösa rörelser drar en snabb hand genom håret medan han fäster blicken på sina vita sneakers.

"Vad menar du?"

Frågar han lite väl snabbt och jag iakttar honom förvånat innan jag låter blicken sjunka tillbaka ner i marken då jag inser att han inte möter min blick.

"Eh jag vet inte. Denne någon som skickar mig lappar tycker tydligen att mitt namn passar bra ihop med dennes. Och jag kunde inte komma på något annat namn i stunden så det fick bli ditt"

Svarar jag ärligt och ser i ögonvrån hur Oscar med ens slappnar av i sina rörelser och slutligen lyfter blicken för att möta min. Han ger mig ett litet leende och jag besvarar det snabbt.

"Hmm okej, jag får väl känna mig hedrad"

Säger han och den skämtsamma tonen är tillbaka i hans röst vilket får mig att flina brett och placera min arm över hans axlar medan vi fortsätter att gå bort mot busshållplatsen.

"Det borde du"

Skämtar jag tillbaka och han skrattar lågt och skakar på huvudet innan han gulligt nog låter sin arm placera sig runt min midja medan vi promenerar fram över den frostiga marken.

24 | xmas Foscar story |Where stories live. Discover now