17 dec

1.1K 90 25
                                    

"Jag älskar din beröring. Hur du inte ens inser hur jag håller på att gå under vid minsta touch. Hur min hud knottrar sig under din lätta beröring. Hur min hud brinner efter dig, hur jag vill ha dig så nära som det bara går. Hur jag första gången jag mötte din hud bara ville ha mer, ville känna dig närmare. Jag älskar din beröring"

"Oscar"

Ropar jag när jag ser honom försvinna bort mot bussen utan att vänta in mig som vi alltid brukar göra. När han inte reagerar så rynkar jag pannan förvirrat och ökar takten.

"Oscar hallå?"

Ropar jag ännu en gång och han fortsätter bara att gå i samma takt utan att så mycket som vrida på huvudet. När jag slutligen når honom och placerar handen mot hans axel så möter jag hans ögon och det ser ut som att han gråtit vilket får mig att rygga tillbaka.

"Vad är det som händer? Varför svarar du inte?"

Frågar jag aningen oroligt och han vänder ner sin rödgråtna blick i marken och suckar djupt.

"Jag är trött"

Får han fram med en butter stämma och jag lyfter förvirrat på ögonbrynen och trycker ner händerna i fickorna medan jag fortsätter att gå bredvid honom.

"Jaha. Sovit dåligt eller?"

Jag försöker förgäves att få igång ett samtal men allt han gör är fnyser och stannar tvärt för att möta min blick med trötta ögon.

"Jag är trött på dig Felix"

Får han ur sig med en ilsken stämma men jag känner honom såpass väl att jag vet att han inte är arg, det är bara ett försvar. Han är i självaste verket ledsen, och det krossar mig att jag inte ens vet varför.

"V-va? Vad har jag gjort, jag förstår inte?"

Frågar jag förvirrat och han suckar djupt och blickar ner i marken innan han tittar tillbaka upp på mig.

"Du tänker bara på dig själv Felix. Du ser inte saker som är helt jävla uppenbara, som finns rätt framför ögonen på dig om du bara skulle ägna det en tanke. Men du vägrar, det är bara Felix, Felix, Felix"

Fräser han fram och jag reagerar på svordomen. Han svär aldrig, han brukar heller aldrig skälla ut mig, eller någon annan heller för den delen. Och det han säger gör ont, vad är det jag missar? Vad menar han?

"M-men Oscar j-"

"Nej jag orkar inte just nu Felix, snälla lämna mig ifred. Jag, jag ringer ikväll men tills dess, bara låt mig vara för mig själv lite okej? Vi behöver tid ifrån varandra"

Får han ur sig med en ledsam stämma och jag står fortfarande stilla i chock när han börjar att gå bort mot bussen.

Vad menar han?

. . .
Valross, sågspån, kaktus, biologibok, lyktstolpe...jag har hört många smeknamn på denna pojk. Jag tror han behöver lite fler...

Är hemma i Götet om en halvtimme! Ska bli skönt att komma hem ändå :)

24 | xmas Foscar story |Where stories live. Discover now