23 dec

1.1K 117 24
                                    

"Jag älskar allt som har med dig att göra. Ditt skratt, din humor, ditt humör, ditt hår, din hud, din beröring, ditt namn, allt. Hur du beter dig, hur du pratar, hur du sjunger, hur du ser på mig, hur du alltid finns där. Allt som påminner mig om dig får mig att le. Jag kan omöjligt skriva allt på papper, för varenda sak du gör, varenda liten obetydlig detalj, är något jag älskar. Jag älskar allt som har med dig att göra"

Oscars perspektiv

Jag är tacksam över att Felix sover lika tungt som att han skulle gått i ide. För att sitta i skräddarställning i fotändan av hans säng och skriva ner mina känslor för honom i ord är rätt riskabelt när han är i samma rum. Men å andra sidan så tycker jag att jag har varit rätt tydlig så han hade troligtvis ändå inte förstått att det faktiskt är jag som skriver dessa lappar.

Jag betraktar honom där han ligger. Så vacker och så ovetandes. Så ovetandes om att allt jag vill är att lägga mig bredvid honom och dra in honom mot mitt bröst. Kyssa honom och vara säker på att han kysser tillbaka. Allt jag vill är att vara den han älskar mest av allt. För det är han för mig.

Men dessa veckor har fått mig att tveka lite mer för varje dag. När jag först kom på idén tyckte jag att det var en kul grej. Jag älskar honom och att få se honom skina upp lite varje dag pågrund av komplimanger och kärleksfulla ord såg jag fram emot. Men det blev läskigt när jag väl började. Att han skulle förstå att det faktiskt är jag, hans bästa vän, som är kär i honom. Den rädslan gick sedan över i irritation när han inte förstod. För tydlig det har jag varit.

Men den rädslan och den irritationen har numera mest gått över i besvikelse och nedstämdhet. För jag vet inte ens om det är värt att avslöja att det är jag längre, han skulle troligtvis bara bli besviken och vår vänskap skulle förstöras. Det är nog bättre att bara förbli vänner och försöka komma över honom. Om det ens är möjligt.

Men samtidigt skaver det där lilla uns av hopp någonstans inom mig. För tänk om han skulle vara kär i mig också. Tänk om vi skulle bli tillsammans. Jag skulle få kalla honom för min, skulle aldrig behöva vara noggrann med att inte krama honom alldeles för länge. Skulle kunna få kyssa honom när jag vill.

Men det är önsketänkande och jag vågar knappt hoppas.


. . .
Julafton imorgon??? Vad hände??

Hoppas att ni ser fram emot det och att ni får en mysig julafton! ❤️🎄

24 | xmas Foscar story |Where stories live. Discover now