Dagen er kommet og jeg har stadig ikke set min mor siden i går morges - det er hendes eget valg. Klokken er 10 og jeg smutter ned i køkkenet for at finde ud af at der kun er yoghurt tilbage som er mogenmads-agtigt. Jeg splatter det ud i en skål og graver mig igennem det. Ikke favoritten! Jeg vasker skålen op og smutter i bad. De varme stråler af vand rammer min nøgne ryg. Intet er bedre end et varmt dejligt bad, søndag morgen. Jeg må have stået der i lang tid for da jeg kommer ud med et håndklæde rundt om mig er klokken lidt over 11. Jeg finder en lang sort og hvid stribet strik frem med et par sorte indershorts indenunder. 'Weekendstøj!'.
Der begynder at komme en hvisken nedeunder og jeg kommer i tanke om at døren ikke er låst. Jeg finder en hårlak frem som mit våben og lister hen til trappen. Det skal lige siges at vores trappe drejer på midten - derfor lister jeg lidt ned af trappen og ved hjørnet springer jeg frem mod højre. "Skrid ud af mit hus eller jeg ringer til politiet, idioter!" skriger jeg med lukkede øjne. Der bliver helt stille og jeg åbner langsomt mine øjne. Nede i stuen står mine venner med et 'vi vil savne dig' banner og balloner. Jeg sænker langsomt mit våben. Vi bryder ud i grin og jeg løber hen og kramme dem alle sammen.
Et forsinket SURPRISE kommer. De har både muffins og sprite med og i sofaerne guffer vi det i os. "I er de bedste!" siger jeg efter at have spist min chokolade muffin. "Det ved vi skam godt!" griner Kaps. Sur morgen gik til fantastisk morgen! Nu er jeg også klar til at tage toget og flyve til Grenada for at finde min far.
Inden jeg tager hjemmefra skriver jeg en seddel til min mor: Hej mor! Tager med tog ud til lufthavnen nu - har styr på det hele. Så må vi se om jeg finder ham. Elsker dig selvom du godt kan overdrive en smule men det er vel sådan som forældre er! Vil savne dig og håber også at du vil savne mig - er tilbage før du ved af det! Farvel fra G <3
YOU ARE READING
Hemmeligheder og løgne
Teen FictionGabriella er 16 år og kan vist nok kaldes for en drengepige. Gabriella er blevet kaldt Gabe siden hun var lille og blev venner med Nicko - hendes bedste ven. G har aldrig kendt sin far og er træt af at skulle tage af sig selv da hendes mor arbejder...