Kapitel 17 - Pick and choose

219 7 0
                                    

Jeg vågner af en stille banken på mig dør. Jeg ved ikke om det var fra min drøm eller fra virkeligheden. En højere banken kommen og jeg er sikker på at den er virkelig. Jeg er hurtigt flyvende ude af sengen og henne ved døren. Jeg åbner efter at have låst op. Udenfor står en morgen frisk Sophie med et stort smil plantet i ansigtet. Hendes ansigt bliver dog mere en væmmelse efter et par sekunder og jeg tager stille min hånd op til mit hår. Hvis jeg ikke tager meget fejl er det blevet til en afro - dog mere som en fuglerede med totter overalt. "Hvordan får du nogensinde det der ned på en halv time?" spørger Sophie og vader ind på mit sølle værelse af et hjem. "En halv time?" spørger jeg med panik i stemmen. "Ja, vi aftalte jo igår at jeg skulle komme en halv time før pressekonferencen så jeg kunne hjælpe med outfittet - jeg troede du ville være klar," siger hun og peger op på mit hår.

Jeg udbryder et par bandeord og er hurtigt ude på badeværelset for at opdage at det er værre end jeg troede. Jeg prøver hurtigt at redde det ud men det hjælper ikke nok så hovedet kommer også lige ind under bruseren. Da mit hår er gennemblødt er det mere fladt og jeg prøver at redde det ud igen - med mere held. Mit hår bliver let tørret med et håndklæde og jeg fletter en sjusket fletning af det fugtige hår for at bare have lidt styr på det. Jeg som troede at jeg var hurtigt har lige brugt halvdelen af min tid, den halve time. Da jeg kommer ud fra badeværelset stopper jeg med at gå. Det er umuligt hvis jeg ikke skal komme til at træde på alt muligt forskelligt tøj som ligger og fylder hele gulvet. Ved et par lange og forsigtige skridt er jeg oppe på sengen ved siden af Sophie. Her oppe fra kan man se et mønster. Tøjet er lagt i sæt som om der var tegnet mennesker på gulvtæppet. "Pick and choose," smiler Sophie af sit mesterværk.

Mine øjne falder hurtigt på et sæt tøj. Et par slidte mørkeblå shorts med flosset kant og en gennemsigtig hvid langærmet skorte med en stram croptop indenunder samme hvide farve. Jeg skynder mig at tage det på mens lynhurtige Sophie får samlet det andet i hendes lille taske. Det er helt utroligt at alt det tøj kan være deri - specielt når det bare bliver kastet der ned i men hun må have nogle tricks i ærmet. Der er fem minutter til at vi bliver hentet og jeg når lige at børste tænder, putte læbepomade på og tage jakke og sko på. Mens jeg stresser rundt lægger Sophie helt afslappet på sengen og snakker om at hun snart skal flytte hjemmefra men ved bare ikke hvorhen. Da jeg har taget min sorte hættetrøje på stille jeg mig foran sengen og Sophie rejser sig op da hun ikke kan høre mig fise rundt mere. "Klar?" spørger jeg henvist til om jeg ser fint nok ud. "Helt bestemt klar - sexet og rebelsk dog afdæmpet og fint, perfekt!" svarer Sophie og sammen går vi på Motellet parkeringsplads i tide nok til at vi bliver hentet af en chauffør sendt af kongen, min far.

Pressekonference, here we come!

Hemmeligheder og løgneWhere stories live. Discover now