Kapitel 47 - Løb for livet

107 5 0
                                    

"Slip os fri din idiot!" snerre jeg op i Snakes ansigt. "Nu skal du vist passe lidt på dit sprog, lille pige," svarer Snake blot tilbage helt roligt. "Jeg er ikke en lille pige!" råber jeg tilbage. Thea klemmer min hånd men det er forsent. Jeg har allerede sagt det. "Du er 14, lille pige," driller han ondt. Jeg åbner min mund men lukker den hurtigt igen. Jeg vil ikke dø på grund af ham. "Det var klogt," nikker han anerkendende. Jeg mumler et tak og vender øjne af ham. Snake ignorer det. "Snake, slip i det mindste Gabe fri," beder Thea. "Jeg skal nok blive ved din side og gøre alt hvad du beder om." Snake tænker over tilbyddet. "Er du sindsyg?" hvisker jeg til hende. "Jeg lovede dig at jeg ville få dig ud af drugs, jeg holder hvad jeg lover," hvisker hun tilbage og smiler. "Thea..." begynder jeg men bliver afbrudt af Snake. "Ikke mere tøsesnak, du kommer her hen," siger Snake bestemt og peger på Thea. Unden tøven rejser hun sig op. Min hånd glider langsomt væk fra hendes mens hun går hen til Snake. "Du," begynder Snake og peger på mig. "Gå hen til trappen om vend dig hen mod os," befaler han. Jeg gør hvad han siger i frygt for hvad han kan finde på. "Så du ville gøre alt hvad jeg sagde?" spørger Snake bekræftende til Thea da jeg står klar. Hun nikker og kigger ud i luften. Jeg fanger hendes blik et sekund. Hendes blik er helt tomt. Hun ved hvad hun er gået ind til og hun har gjort det for mig. Jeg kommer aldrig til at kunne takke hende nok. "Så skal vi lege lidt," smiler Snake slesk og finder en kniv frem. Thea kigger ikke på kniven eller Snake. Hun venter bare på sin dom. Jeg kan ikke se på at min bedste veninde bliver tortureret så jeg holder mig for øjne. Mine hænder bliver revet væk. "Du skal kigge!" råber Snake op i mit hoved. Jeg lugter alkoholen i hans ånde. Med kniven i hånden vender han sig om igen. Jeg kigger på Thea, jeg tør ikke andet. "Løb, Gabriella!" råber Thea før den flyvende kniv rammer hende i brystet. Med scenen kørende gentagende inde i mit hoved løber jeg ned af trapperne. Jeg løber for mit liv. Mit liv som jeg kun har på grund af Thea. Hun ofrede sig for mig. Hun ofrede sig så jeg kan få et liv. En ny chance.

Hemmeligheder og løgneWhere stories live. Discover now