[O16] Harry Styles

372 4 1
                                    

Een oudere vrouw stapt de kamer in. Het is de zuster met het ontbijt. 3 beschuitjes en 2 koppen thee. 'Neem jij maar twee.' Zegt Daisy. 'Ik heb geen honger' zegt ze erachteraan. Ik knik. Ook wel begrijpelijk. Ik hoor mijn telefoon overgaan. 'met Harry Styles' zeg ik met mijn mond half vol. 'Hallo meneer Styles. U spreekt met Agent mountain. Ik bel u over een steekpartij. Kan dat kloppen' 'Ja dat klopt.'zeg ik als ik mijn mond leeg heb gegeten. 'Kunt u vanmiddag langskomen op het bureau?' 'Momentje' 'Vind je het goed dat ik vanmiddag naar het politiebureau ga?' Daisy knikt. 'Ja is goed.' ' Dan zie ik u dan.' 'Dag' zeg ik nog, dan wordt er opgehangen.

'En?' Vraagt Daisy. 'Ene Agent Mountain, Hij vroeg of ik vanmiddag langs kwam om het ongeluk te bespreken.' Daisy knikt En gaat iets meer rechtop zitten. Inmiddels is zij klaar met eten. Als ik het laatste beschuitje opeet, gaat Daisy haar telefoon. Ze reikt naar haar tas, en kan er net bij. ' Met Daisy?' Zegt ze en ze zet de telefoon op luidspreker. 'Hallo Dais. Met je vader. Wij komen vanmiddag weer even langs hoor.' 'Ja, dat is goed. 'antwoord ze. En er wordt weer opgehangen.

'kort gesprek' zeg ik. 'Ja' Glimlacht Daisy

~Tijdsprong 2 uren

Inmiddels is het half 2. De deur gaat open en de moeder van Daisy komt binnengelopen. Haar vader en broertje volgen. 'Hey Dais.' Zegt Thom.

Thom spring op het voeteneinde van het bed. De vader van Daisy geeft me een schouderklopje en zegt: 'Bedankt dat je dit allemaal doet voor haar.' Ik knik.

Natuurlijk doe ik dat. Ze is mijn vriendinnetje, denk ik.

'Ik ga. Politiebureau.' Daisy knikt. Ik geef haar een kus op haar wang en loop de kamer uit.

Ik loop zoekend door de gangen tot ik een bordje tegen kom met Uitgang Rechts.

Ik parkeer mijn auto voor het politiebureau en loop naar binnen. Er komt een gezette man naar mij toe die zich voorstelt als Agent Mountain. 'U had ik vanmorgen aan de telefoon' De agent knikt. Ik volg hem naar een of andere kamer.

'Heeft u gezien wat er gebeurde?' Vraagt de Agent. ' Niet helemaal, ik hoorde een gil en keek om. Toen rende ik naar mijn vriendin toe en duwde het meisje van haar af. Zij rende weg. Mijn vriendin had een snede in haar arm en een messteek in haar buik. ' Antwoord ik. 'Weet u wáárom ze het deed?' Vraag ik aan de agent. 'Nee. U kunt het haar vragen.' Ik knik. 'Bedankt voor de zoverre informatie. Wilt u met het meisje praten?' 'Ja. Ik wil heel graag weten waarom ze het deed.' De agent loopt met me mee naar de hoofdkamer. Roept er nog een andere agent bij en met zijn drieën lopen we naar de cel.

'hallo' Zeg ik. 'Hoi' Antwoord het meisje. Ze kijkt op. 'Ohmygod! Harry Styles!!!!!, Wat brengt jou hier?' Schreeuwt ze en rent naar de tralies. Ik zet een paar stappen achteruit. 'Ik wilde je vragen waar je mijn vriendin neer hebt gestoken' 'Omdat jullie niet bij elkaar passen!!! Je bent veel beter af bij mij.' Antwoord ze. 'Daisy is mijn vriendin, en daar kunnen fans niets maar dan ook niets aan veranderen. Begrepen?' Het meisje knikt. Ik loop weg. Ik hoor nog een vage 'i love you' achter mij. Maar dat laat ik achterwege.

_____

IK WEET NIET HOE HET GAAT IN EEN GEVANGENIS lol. dus ik heb maar wat verzonnennnnnn. :$

Just a vacation/ Harry Styles / DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu