[O31] Harry Styles

203 10 0
                                    

Daisy is zo lief, ze droomt zelfs over me, en ik zal er alles aan doen om haar droom uit te laten komen, dit  meisje wil ik niet verlaten, nooit. Zij is van mij, voor altijd. Daar kan niemand tussen komen. Ik lig nog steeds op Daisy en geef haar een kus in haar nek. ‘Plet ik je niet?’ vraag ik lachend. Daisy schud haar hoofd en schenkt me een ongelofelijk lieve glimlach. Ze slaat haar armen om mijn nek en drukt zich tegen me aan. Na een tijdje voel ik haar schokken, ze huilt. ‘sssh, rustig maar meisje, komt wel goed liefje’ Ik laat me naast haar vallen en ga rechtop zitten, ik trek Daisy op mijn schoot. ‘Wat is er nou liefste?’ Vraag ik, ‘Nog maar d-drie dagen’ zegt ze hikkend. ‘Maar wel de perfectste drie dagen die je ooit mee zal maken’ lach ik  en ik veeg haar tranen weg. Snel geef ik haar een kusje op haar wang. ‘Zal ik ontbijt voor je maken?’ vraag ik. Daisy knikt. Ik loop de kamer uit en ik hoor Daisy zuchten. Maar ik loop toch de trap af. Als ik net beneden ben, zet ik eerst de radio aan, een rustig nummer, dat is wat ik zoek. Ik loop de keuken in en begin iets te maken, wat weet ik nog niet. Het wordt vast wel iets, ik vind aardbeien en yoghurt, en croissantjes. Dat zal ze vast wel lekker vinden. Opeens hoor ik een deur slaan, dan hoor ik iets op de grond slaan, of vallen. Ik ren de trap op, met 3 stappen ben ik boven. Ik kijk naar links, daar ligt ze, mijn meisje. Ik kniel naast haar neer en zet haar rechtop tegen mijn been. Ze is flauw gevallen. Ik wrijf door haar haar. Even blijf ik hier met haar in mijn armen zitten. Daisy beweegt haar hoofd, heel licht. ‘Daisy? Ben je wakker?’ ‘hmmmhh’ Ik ga staan en neem haar mee naar beneden. Ze legt haar armen om mijn nek en haar hoofd tegen mijn borstkas. Ze is lichter, lichter dan de laatste keer dat ik haar droeg, verbeeld ik me dit? Ik loop met haar de trap af. Voorzichtig. Ik zet haar op een barkruk en kijk of ze haar evenwicht bewaard. Ik blijf stil achter haar staan. Ze blijft rechtop zitten, gelukkig. Ik ga naast haar zitten en zet het dienblad voor haar neer en ze kijkt me glimlachend aan. ‘Dankjewel, voor alles’ en ze drukt een kusje op mijn mond. ‘Alles voor mijn meisje toch’ lach ik.

‘Daisy?’ vraag ik na een tijdje. Ze knikt en kijkt me aan. ‘Eet je wel goed? Je lijkt opeens zo dun.’ Daisy bloost. ‘Ik eet wel goed hoor, maak je geen zorgen. En zo dun is overdreven’ zegt ze. Ik knik. ‘Als jij het zegt, maar ik houd je in de gaten.’ Ze kijkt me lachend aan. ‘Gekkie’ zegt ze terwijl ze een slok van haar jus d’orange neemt. Ik pak haar vrije hand vast en knijp er even in. Daisy zet haar glas neer en staat op, iets te snel, denk ik, want ze wankelt alweer. Ze herstelt zich snel en doet alsof er niks gebeurt is. Ze draait zich naar me om en we kijken elkaar aan. Lachend open ik mijn armen en loopt ze naar binnen. Ik leg mijn handen op haar gezicht en geef haar een kus op haar mondhoek. Daisy maakt zich los uit mijn omhelzing en loopt naar boven. Ik sta op en ren achter haar aan, als ik achter haar sta leg ik mijn handen op haar heupen en draai ik haar om. Ze kijkt me aan, diep. Alsof ze alle gedachten die ik nu heb kan lezen. Als ze zich weer wel omdraaien til ik haar op, ze klemt haar benen om mijn middel en ik geef haar een zoen, ze zoent terug. Ik laat het eindigen en met Daisy in mijn armen loop ik naar boven. ‘Ik hou zoveel van je schatje’ zeg ik gauw en ik open de deur naar de slaapkamer. Ik zet haar op het bed neer en ik doe een raam open. Het is hier zo warm. Ik ga naast haar zitten en pak haar hand vast. Er valt een stilte, maar het is een fijne stilte. Opeens gaat Daisy rechtop zitten en wrijft met haar handen over haar voorhoofd. ‘Gaat het wel?’ vraag ik, lichtelijk bezorgd. Daisy knikt. Ik geloof er niks van. Ik ga op mijn knieën voor haar zitten en kijk haar in haar ogen aan. ‘Vertel me nou alsjeblieft wat er is’ ze pakt haar telefoon en ontgrendeld hem. Meteen opent ze twitter. Ze laat me aan aantal tweets lezen. De meesten met haat. Het woord wat er vooral in voorkomt is ‘fat’. Dat was dus ook meteen de reden dat ze flauw viel. ‘Ik heb je toch verteld dat je niet naar haat moet luisteren?’ ze knikt. ‘Maar waarom doen ze dan zo gemeen, ik heb ze toch niks misdaan?’ ‘Dat heb je ook niet. Ze zijn gewoon jaloers, je kunt er niks aan doen.’ Ze knikt.  ‘Hoe kan het ook anders, met zo’n perfect vriendje’ zegt ze met een glimlach op haar gezicht. Ik geef haar een kus op haar wang. ‘Je bent van mij hè, voor altijd liefje’

Nadat we ons hebben omgekleed, zijn we naar het zwembad gegaan, wat een wonder.. vandaag zou het 34 graden worden, heerlijk. We lopen hand in hand langs de zwembaden en gooien onze handdoeken op een stoel. Eerst gaan we rustig aan de rand zitten tot er iemand naar ons toe rent en ons het zwembad in wilt duwen. Wat niet echt lukt. Ik kijk om. ‘Hallooo’ zegt Thom overenthousiast. Nu probeert hij het één voor één. Hij begint bij mij. Nadat hij een tijdje heeft staan duwen laat ik me van de rand afglijden, het water in. Als ik boven het water kom staat hij lachend te springen. ‘Zie je dat Daisy! Ik heb Harry in het water geduwd!’ lacht hij. Ik klim uit het zwembad en zet Thom makkelijk op mijn nek, ook al zo licht. Dan spring ik opnieuw het water in. Daisy zit ons maar een beetje uit te lachen. Dan ga ik kopje onder en pak haar benen vast en trek haar naar beneden. Onder water geef ik haar een kus.

Als we boven komen springt Thom over ons heen het water in. Dan klimt hij uit het zwembad en tikt op mijn hoofd. ‘Zullen we van de glijbaaan?’ vraagt hij dan. Ik kijk Daisy aan en ze knikt. Ik klim het zwembad uit en Thom trekt aan mijn arm, ‘wedstrijd wie als eerst beneden is?’  vraag ik. Hij knikt en lacht. ‘Ik win toch!’ zegt hij snel. Beide gaan we zitten. ‘3, 2, 1, go!’ zegt Thom en ik zet me af. Als ik beneden ben is Thom net op de helft, oeps.. ‘Nu wil ik aan jouw kant! Die is beter!’ zegt hij gauw om de schuld van hem af te schuiven. En alsnog win ik.

Just a vacation/ Harry Styles / DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu