[O34] Daisy Stone

188 4 2
                                    

Ik open mijn ogen, waarom lig ik op de grond? Ik ga rechtop zitten en meteen hoor ik voetstappen achter me. Harry komt met een bezorgd gezicht op me af lopen. 'Gaat het wel met je?' Vraagt hij. 'Ik zou niet weten waarom niet.' Antwoord ik, alsof ik van niks weet. 'Eet je wel goed?' 'Tuurlijk, daar ben je toch altijd bij?' Maar niet als ik na elke maaltijd naar het toilet ga om het weet kwijt te raken. 'Klopt, maar ik heb ook gezien dat je pro-ana sites bezoekt.' Ik slik. Het was niet de bedoeling dat hij dat wist. 'Je hebt nog twee dagen om me te laten zien dat je het niet meer doet, anders licht ik je ouders in. Ik wil dat het goed met je gaat liefje.'

Terwijl Harry ontbijt staat te maken, bedenk ik de gevolgen als mijn ouders ook maar iets weten. 'Ik wil je niet pushen, maar het is heel belangrijk dat je goed eet. Echt waar. Ik zie dagelijks meisjes die zichzelf uithongeren en ik wil echt niet dat jij het doet. Je bent mooi en perfect zoals je bent, lieverd.' Nee, dat is niet waar. Ik ben niet mooi, niet perfect. De onzekere mij komt naar boven en ik krijg tranen in mijn ogen. Ik kijk Harry aan met waterige ogen en hij trekt me in zijn armen.

Inmiddels heb ik geen benul meer van tijd en lig ik nog steeds in Harry's armen. 'Eet.' Is het enige wat hij zegt. Ik volg het bevel en eet zoveel ik kan. Ik heb dit best gemist.. 'Waarom bekijk je die sites?' Vraagt hij plotseling. Ik zwijg en hij pakt me bij mijn arm. Hij knijpt. 'Je doet me pijn.' Zeg ik. Zijn greep verslapt. 'Sorry' is het enige wat hij uit kan brengen. 'Ik wil je zo graag gelukkig zien. Je bent zo mooi.' Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben onzeker.' Hij knikt. 'Dat merk ik lieverd. En ik wil je daar zo graag mee helpen, maar stel je dan open naar mij. Alsjeblieft, vertel
me alles. We hebben vandaag en morgen nog, en dat kan genoeg zijn.'

Ik heb Harry alles verteld, van begin tot einde. En hij is trots. Trots dat ik alles gezegd heb. Het is al namiddag en Harry stelt voor om op het terrasje van de camping te gaan eten en daarna eventjes te gaan zwemmen. Ik stem in en we gaan. Bij aankomst loopt Harry naar de chefs toe en ik ga bij een tafeltje zitten. 'Ik heb al besteld.' Zegt hij als hij terug komt. Ik kijk hem verbaasd aan, maar het zal wel goed zijn. Na een paar minuutjes praten komen er allemaal bediendes aan met borden vol eten, allemaal naar onze tafel. Ik kijk Harry vol ongeloof aan. Allemaal lekker eten! 'Is goed voor je.' Zegt hij met een knipoog.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 12, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Just a vacation/ Harry Styles / DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu