Elke keer als Daisy een stap neemt, wankelt ze weer. Ze herstelt zich gauw om ervoor te zorgen dat ik het niet zie. Maar ik let op haar, meer dan eerst. Ik ben bang dat er iets met d'r gebeurt. Ik ben bezorgd om haar. Ik weet dat ze haar ouders heeft en ze zichzelf wel red, maar toch.. wat als dit niet goed afloopt? Dat ze stopt met eten en niemand het weet en ze zich uiteindelijk uithongert.. Dat kan niet. Dat wil ik niet. Ik wil niet dat mijn mooie, lieve meisje van alles over haar heen krijgt waardoor ze niet meer eet. Ik moet een keertje goed met haar praten en het haar beter uitleggen. Zodat ze weet dat ze er niet te veel bij moet nadenken. Het is heel moeilijk allemaal, haat krijgen, maar het hoort erbij.. Ik ben zo bang dat er iets gebeurt als ik niet bij haar ben.. Ik wil haar zo graag beschermen. Ik word wakker uit mijn gedachten als Daisy naast me komt liggen op de ligstoel naast me. Ze ging op haar rug liggen, precies zoals ik altijd het liefst slaap. Ik bekeek haar even goed. Haar botten begonnen uit te steken. Nog meer dan normaal. Bij haar heupen, schouders en toen ze zich omdraaide met haar rug naar mij toe, waren zelfs haar schouderbladen zichtbaar, meer dan normaal. Ik raakte haar botten aan. Daisy keek niet op of om. Ze sliep denk ik. Wel snel.. Ik pakte haar pols. Gewoon, even checken. Ik voelde een heel langzaam geklop. Ik checkte ook de snelheid bij mezelf.. vele malen sneller.. klopte dit wel? Ik luisterde naar haar ademhaling. Heel langzaam en zwaar.. Er is iets niet goed. Ik bleef naar haar kijken. Ze leek zo anders.. je denkt misschien dat je nooit zo snel een verschil kan zien, maar dit verschil was er wel degelijk. Het werd gewoon eng als je er te lang naar zou staren. Gelukkig zag ik Daisy haar ouders binnenlopen en in mijn richting komen. 'Hey Harry, slaapt Daisy?' vroeg Rick 'Ik.. euh.. ik weet het niet, het spijt me.. zou U misschien even willen kijken? Ik denk dat iets niet klopt.' Julia keek me verbaasd aan. 'Vanochtend is ze bij mij flauw gevallen. Ik begreep het niet. Ze had bij mij goed gegeten. Ik heb haar gevraagd wat ze had gegeten, maar dat wilde ze me niet vertellen. Ik ben bang dat het te weinig wordt.. ik zie haar botten steeds meer tevoorschijn komen.. Ze krijgt een hoop haat op twitter van mijn 'fans' ' legde ik uit. 'We moeten beter op haar letten, Julia' Mengde Rick zich erin. Julia knikte alleen maar en keek vol ongeloof naar haar dochter. Ik denk dat ze het niet begreep. 'Haar hartslag gaat gelukkig weer omhoog. Beter gaan we vanavond met z'n allen iets eten waar ze van op knapt, pizza ofzo. We moeten echt met elkaar afspreken dat we op haar zullen letten.' Opperde Rick. Ik was het helemaal met hem eens. En zijn vrouw knikte alweer. Toen kwam Thom eraan rennen en ging bovenop zijn vader zitten. 'Zullen we zwemmen, papsie?' vroeg hij. Maar zijn vader schudde zijn hoofd. 'Misschien wil Harry wel.' zei hij en knipoogde naar me, als teken dat ik maar even moest ontspannen. Ik knikte naar Thom en we liepen naar het water.
We liepen terug naar Daisy en haar ouders. Daisy was inmiddels weer wakker en was bleker dan ooit. Ze zei dat ze zich niet zo goed voelde.. ik begreep het maar al te goed. Zou ze haar eten uitgekotst hebben? Nee dat mag ik niet denken. Ik vroeg of ik Daisy naar de tent mocht brengen. Haar ouders vonden het goed en Daisy knikte. Ik tilde haar in bruidsstijl op, wat ik altijd al had willen doen en droeg haar naar de tent. Ik zette haar op een stoel en bracht haar een stukje stokbrood en wat water. Ze keek me dankbaar aan en ik ging naast haar zitten. Ik pakte haar hand vast. 'Dais? Waar ben je mee bezig, lief meisje. Je hoeft voor mij niet dunner te worden hè, je bent echt 100 procent perfect voor me. Ik wil niet dat je dunner wordt. Je bent zo mooi. Mooi zoals je bent. Neem dat alsjeblieft van mij aan liefje, je moet het niet doen voor die klote haters. Die zijn gewoon jaloers op jou, dat je zo prachtig bent. Alsjeblieft bedenk je wat goed voor je is. Blijf gewoon eten. Zorg dat het niet zover komt dat het te erg wordt. Je mag heus wel afvallen, maar alleen als je het voor jezelf doet, en het realistisch blijft. Denk na, lieve Daisy. Ik zal altijd van je houden. Ook al weeg je tweehonderd kilo. Het maakt me niet uit. Het gaat om jou. Wees voorzichtig.'
En toen ik het laatste woord uitsprak liep er een traan over Daisy haar wang. 'Heb ik dat gedaan? Het spijt me zo..' Zei ik en ik veegde de traan weg en gaf duizenden kusjes op de plek waar de traan langs had gevloeid. Daisy glimlachte naar me. 'Ik zal voorzichtig zijn, voor jou. Ik zal gaan eten, voor jou. Die rothaat vergeten en al die meisjes gewoon negeren of blokkeren. Ik blijf mezelf. Dankjewel Harry, voor alles. ' Dit keer liep er een traan over mijn wang. Daisy stond op en ging op mijn schoot zitten. Ze gaf een kus op de traan zodat die weg was. Ze ging over mijn hele gezicht heen en ik moest alleen maar lachen. Toen ze als laatste een kusje op mijn mond drukte, sloeg ik mijn armen strak om haar heen zodat ze voorlopig niet van me weg kon.
We hadden nog twee dagen. Twee dagen om deze vakantie perfect af te sluiten.
JE LEEST
Just a vacation/ Harry Styles / DUTCH
Fiksi PenggemarDit verhaal gaat over Daisy Stone. Met haar familie gaat zij op vakantie naar een camping in Frankrijk waar toevallig Harry Styles blijkt te werken...