Twelfth chapter

1K 93 15
                                    


Natasha Romanoff:

Situace v Central Parku byla více než kritická. O tom svědčil i fakt, že spolu s námi vyrazil do akce i Fury. Kapitán ho sice přemlouval, že vést tým a rozdávat rozkazy dokáže lépe než kdo jiný, vyjma samotného ředitele, ale ředitel jeho argumenty nechtěl ani slyšet. Cesta v letounech proběhla tedy v naprostém tichu, kdy si každý z nás rovnal v hlavě, na čem vůbec jsme.

Na přistávací plošině helikariéru na nás čekal Barton a několik lidí z rozsáhlého personálu, kteří měli na obličeji kyslíkové masky. Clint si ji jako vždy odmítal vzít, poněvadž jako správný a precizně vycvičený agent dokázal zadržet dech stejně tak dlouho jako profesionální potápěči. Všichni členové týmu Avengers poslušně vyskákali na betonovou přistávací dráhu a okamžitě se i přes nápor větru poklusem vydali do uzavřené části plavidla. Přechod přes přetlakovou kabinu se opět nevyhnul potížím, protože každého postupně postihlo hučení v hlavě a lupnutí v uších. Následné kličkování spletitými a zcela totožnými chodbami proběhlo v tichosti, což i mně přišlo na jinak pravidelný hluk tohoto létajícího korábu nezvyklé. V řídící místnosti jsme dokonce narazili na Hillovou, což už bylo trochu přes čáru.

„Co tady děláte, agentko? Nemáte držet Central Park pod ochranou S.H.I.E.L.D.u?" vyštěkla jsem, abych konečně vyjádřila svůj názor. Obvykle si dokážu udržet chladný rozum a emoce házím za hlavu, ovšem neinformovanost mi dělá starosti.

„Méně mluvte a více přemýšlejte, Natasho," uzemnil mě Fury, načež se zhluboka nadechl Stark, aby ulevil svému dosud přehlíženému egu. Ovšem jediné vzteklé mrknutí oka našeho ředitele mu zabránilo v jakékoli argumentaci. Slova se ovšem ujala Maria, která jen stěží skrývala hanbu, jež se zračila v její tváři.

„Mně i mému týmu se nepodařilo situaci v Central Parku zvládnout. Přišli jsme o mnoho lidí a naši nepřátelé opět ukořistili několik rukojmí. Připouštím, že jsem akci naplánovala špatně a její zorganizování bylo rovněž strašné, ale následky hodlám vzít na svá bedra, až se nynější situace vyřeší." Její škrobené skládání vět svědčilo o dlouhé psychické přípravě. Tento monolog si musela plánovat hodně dlouho. Vlastně se jí vůbec nedivím. Ještě z dob, kdy mé jméno viselo v S.H.I.E.L.D.u na listině nejhledanějších a nejnebezpečnějších osob světa, si pamatuji nekončící a naprosto spalující vztek Nicka Furyho.

Nyní se ale muž v koženém plášti přede mnou jen zhluboka nadechl a palcem a ukazovákem pravé ruky si třel kořen nosu. Jeho pozice ve vedení dříve zmiňované špionážní agentury nebyla nikdy tolik ohrožená. Selhání poslední operace se mohlo odrazit i v rámci projektu Avengers. Mohlo to s sebou nést hrozivé následky pro každého z nás.

„Sice se poslední akce nepovedla a naši protivníci unesli další rukojmí, ale senátorovu rodinu s dětmi jsme zachránili," ozval se Barton a konejšivě kývl směrem ke zdrcené Hillové.

„Co tím hodláte obhájit?"

„Hlavní bod jsme splnili, řediteli. Mise ve svém základu byla splněna."

„A jak zdůvodníte unesené rukojmí z řad vysokých politických postů?"

Barton se na nepatrný okamžik zamyslel, poté ledově klidným hlasem pronesl: „Označil bych to za vedlejší ztráty."

„Vedlejší ztráty, říkáte." Fury se odmlčel. Nikdo z přítomných se neodvážil ani pohnout. I dýchání bylo až příliš hlasité a odráželo se od stěn kovových prostor helikariéru. Stark se soucitně uculoval na Hillovou, ale své peprné poznámky si tentokrát ušetřil. Kapitán zase s nakrčeným obočím zvažoval Clintův přístup. Já pozorovala lidi kolem sebe a doktor Banner si nervózně žmoulal prsty a rychle mžikal očima. „Ty vaše vedlejší ztráty," začal ředitel téměř mrtvým tónem, „s sebou nesou i jisté doprovodné události, agente. Očekával jsem od vás, že si jako můj dlouholetý zaměstnanec dokážete uvědomovat souvislosti. Jeden útok není uskutečněn jako náhlý záchvěv inspirace, ale má odpoutat pozornost od dalších méně nápadných operací. Zaznamenal jste vůbec i jinou nepřátelskou aktivitu kromě již zmíněného útoku na senátorovu manželku a děti?"

World in shade - CZ - AvengersKde žijí příběhy. Začni objevovat