"Hadi Derin hazır mısın?" Diye sordu Berin.
"Evet hazırım da nereye gidiyoruz?" Diye sordum Berin ise gülümsedi.
"Valla söyleyemem... Emir söylersek bizi öldürür." Dedi bense oflayıp valizi alarak aşağı indim. Annemle vedalaştıktan sonra kapıya çıktım. Ben Emir'in arabasına ilerlerken Berin de Can'ın arabasına doğru gitti. Sonunda arabaya bindiğimiz de Emir'e dönerek aklımda ki soruyu sordum.
" Nereye gidiyoruz? " " Sürpriz güzelim." Dedi bense oflayıp geri yaslandım. Yolda giderken Ezgi'yle Buğra'yı da bizim arabaya aldık. Bir süre Ezgi'yle dedikodu yaptıktan sonra dışarı izlemeye başladım. Çok geçmeden de uykuya daldım. Biri beni dürtmeye başladığında gözlerimi açtım.
"Emir... Ne oldu?" Dedim uykulu uykulu o da sırıttı.
"Geldik kalk artık." Dedi bense yerimden doğrulup arabadan indim.
Gözlerimle geldiğimiz yere bakınca ağzımdan bir çığlık kaçtı."Oha inanmıyorum Rize'deyiz." Diye bağırdım. Tam olarak nerede olduğumuza bakınca Babaannemin evine az mesafe olduğunu gördüm ve hemen koşmaya başladım, bizimkiler arkamdan bağırsa da takmadan koştum. Babaannemin evinin kapısından girince , elişi yaptığını gördüm.
"Didibena (Babaanne )!" Diye bağırmamla kafasını kaldırdı.
"Derin bostaşkimi (kızım )!" Diye bağırdı. Koşup ona sarıldığımda o da bana karşılık verdi. Ayrıldığımızda bizimkilerinde kapıda olduğunu gördüm hemen Babaannemle Lazca konuşup onları tanıtmaya başladım."Didibena hani arkadaşlarum tatilişsena hay moftitu (Babaanne bunlar arkadaşlarım. Tatil için buraya geldik)." Dedim bizimkiler tip tip suratıma bakmaya devam ederken ben konuşmaya devam ettim.
"Hani Ezgi ve Berin haniti Buğra ve Can hamuti nişanlum Emir (bu ezgi ve Berin bunlarda Buğra ve can. Bak bu da nişanlım emir )." Dedim Babaannem hemen
" Bosta si ma vamiçitğido nişanlandun? (Kız sen bana haber vermeden mi nişanlandın? ) " diye kızıp kolumu çimdikledi.
"Oy Didibena acele moğtu yoğise ma si giyoğğattu kogişkun (ya babaanne aceleye geldi yoksa ben seni çağırırdım biliyorsun )." Dedim ve yanağından öptüm ve devam ettim.
"Şkimi eksalefe soon malkomadu himuti ( benim kuzen nerde özledim onuda )" Diye sordum o sırada arkadan bir ses geldi.
"Haybor eksalefe (burdayım kuzen )" Diye arkamı dönmemle Serpil'le karşılaştım. Koşup ona da sarıldıktan sonra sohbet etmeye başladık. Bu sırada bizimkiler de oturmuş bizim konuştuklarımızı anlamaya çalışıyordular.
Beril'le de onları tanıtıp tanıştırdım. Yemek yiyip biraz daha konuştuktan sonra odalarımıza çekildik. Biz kızlar bir, erkekler bir yatacaktı.
Kızlarla odadan biraz daha konuştuktan sonra uyuduk. Sabah kalktığımda babaannem kahvaltı hazırlıyordu. Gidip yardım ettikten sonra bizimkileri uyandırmaya çıktım. Kızları uyandırdıktan sonra erkeklerin yanına gittim. İçeri girdiğimde gülmeye başladım. Buğra'yla Can birbirine sarılmış yatıyorlardı. İkisi de benim gülmeme uyanıp hemen odadan kaçtılar. Bende biraz kendime gelip Emir'in yanına ilerledim. Öyle güzel uyuyordu ki yanağından öpüp
" Emir." diye seslendim ama kıpırdamadı bile. Bir daha öpüp seslendim bu sefer beni kendine çekip altına alarak gözlerini açtı.
"Efendim." Deyip bu sefer o dudaklarımdan öptü.
"Ya bırak beni babaannem gelip bizi böyle görürse öldürür." Dedim gülüp"Niye kızım nişanlım değil misin?" Dedi gülümseyerek.
"Evet nişanlınım." Dedim ve dudağından öpüp birden altından kaçtım o da oflayıp kalktı beraber aşağı inip masaya oturduk.Hep beraber kahvaltı ettikten sonra babaannem konuştu."Hayde bastalepe keyisselitu çayipsitaten." Dedi herkes bana bakarken Beril onlara çevirdi.
"Çay toplayacakmışız kalkın diyor." Dedi. Ezgi ve Berin gözlerini kocaman açtıklarında biz gülmeye başladık. Masayı topladıktan sonra babaannemin verdiği kıyafetleri giyip çay toplamaya gittik. Ben biraz bilsem de Ezgi ve Berin bana bakıp ne yapacaklarını anlamaya çalışıyordular. Ben Ezgi'ye gösterirken Beril de Berin'e gösterdi. Sonunda anladıkların da yapmaya başladık.
Bir gibi eve döndüğümüzde Babaannem
"Derin lumci duguni kon goyiğğaziritu (Derin akşama düğün var hazırlanın )" dedi bende kafa sallayıp bizimkilere dedim. Onlarda tamam dedikten sonra yemek hazırlayıp yemeye başladık. Masayı topladıktan sonra kızlarla odaya çıkıp hazırlanmaya başladık. Ben beyaz dizimin biraz üstüne gelen ip askılı sade bir elbise giyip hafif topuklu beyaz ayakkabımı giyip, saçlarımı açık bırakıp azcık makyaj yaparak aşağı indim. Herkes hazırlanınca meydana doğru ilerlemeye başladık. Babaannem ve bizimkiler bir masaya oturunca bende tanıdıklara selam vermek için yanlarına gittim. Köydekiler toplanıp horon tepmeye başlayınca biz de Beril'le kalkıp oynamaya başladık. Yorulup bizimkilerin yanına dönünce Ezgi hemen lafa girdi." Derin senin içinden başka biri çıktı. " Dediğinde hep beraber güldük.
O sırada Taşkın'ın şarkısı çalmaya başladı. Babaannem
"Hayde damat keyisselitu a dansi doitu bostaşkimişkala (damat kalk bakalım bir dans edin kızımla )" dedi. Beril hemen çevirince Emir'de gülümseyip elimden çekip beni piste çekti. Ellerimi omzuna koydum, Emir'de belime sarılıp beni kendine çekti ve dans etmeye başladık. Emir alnımdan öpüp şarkıyı söylemeye başladı.
"Dağların karları erimeden gel.
Yazım senin kışım senin yar.
Hasretin boynuma dolanmadan gel.
Adın Cennet gözlerin bahar."Deyip saçlarımdan öptü bende gülümseyip onun boynundan öperek dans etmeye devam ettik. Kafamı kaldırıp Emir'e
"Ma si maoropen." dedim.
"Bu ne demek?" Diye sordu.
"Seni seviyorum demek.""Ma si maoropen."
"Ma si maoropen." Deyip kokusunu içime çekerek dans etmeye devam ettim...Merhaba arkadaşlar! İyi okumalar. Bir daha ki bölüm görüşmek üzere!
Multi = Derin ve Emir dans ederken
Şarkı = Taşkın- Bahar17.01.16
S.K.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TESADÜFEN AŞK(TAMAMLANDI)
Romance20.07.2020 ROMANTİZMDE 5. SIRADA Diğer hikayem BENİ SEV'de hepinizi bekliyorum. Biyografimden bulabilirsiniz. Eğer bu kitabımı beğendiyseniz onu da beğeneceğinize eminim. Ateş çıkaran mavi gözlerinde kaybolduğum kadındı o , Bense o gözlerle yanan ad...