hoofdstuk 3:One song can spark a moment,

738 24 6
                                    

De meiden zijn al een tijdje aan het optreden. Na elk liedje groeit hun aantal toeschouwers. Greenpark word de place to be, voor de gewone mensen, die een glimp van de meiden willen opvangen,voor de paparazzi, die een primeur voor hun tijdschrift willen maken en bekende mensen, die blij zijn dat de paparazzi hen een keer niet achtervolgd.

Scooter ijsbeert geïrriteerd door zijn stoffige kantoor. Hij heeft net een telefoontje gehad dat Justins trouwe gitarist kanker had gekregen. Wat hij op zicht niet erg vind, want hij kan die knorrige vent niet af. Maar  nu kan deze niet mee op de tour die volgende week van start gaat. Hoe kan hij in zo weinig tijd een vervanger zoeken? Wat moet hij toch doen?

Hij besluit even een frisse neus te nemen, want in de frisse buitenlucht krijg je de beste ideeen. Hij sluit zijn kantoor af en loopt naar buiten. Aan de overkant van de straat duint het greenpark op. Het is drukker als normaal. Hij strompelt naar de ingang, waarvoor net een rode bus stopt waaruit wel 100 mensen springen en het greenpark binnenlopen. Wat is er daar aan het gebeuren?

Een struise man met een reusachtige camera loopt tegen hem aan. De man kijkt hem beledigd aan en begint binnensmond te vloeken dat hij te laat gaat komen. Dan loopt die man gewoon verder, zonder zijn excuses aan te bieden. Scooter wrijft beledigd het vuil van zijn jas. Hij had een grondige hekel aan paparazzi. Ze zorgen toch enkel voor sappige roddels en miserie. Gelukkig heeft hij hem niet herkent anders wordt hij weer achtervolgt.

Hij spitst zijn oren en hoort een meisjesstem zingen gevolgd door piano, gitaar en drum. De drum en piano vond hij dat helemaal uit de maat was, maar de gitaar was perfect in de toon. De gitarist gaf er zelf nog een persoonlijke touch aan. Dit was de oplossing van zijn probleem. Die moest hij hebben en één ding moet je weten: wat Scooter Braun wilt, zal hij krijgen. Wat hij er ook voor moet doen..

Hij duwt zich door de menigte om te zien wie op de gitaar aan het tokkelen was. Iedereen kijkt hem vies aan, wat hem niets kan schelen.Hij bestudeert haar. Bruine haren tot op haar rug, groen bruine ogen. Kent hij haar niet van ergens? Hij pijnigt zijn hersenen. Het komt hem te binnen. Dat meen je niet. Het is het meisje van de audities van drie jaar geleden. Ze was verbeterd in die drie jaar.  Hoe komt het dat hij haar nog herinnerd. Juist, ze was het enigste meisje dat nee heeft gezegd als hij haar beroemd wou maken.

 Iemand dat nee zei tegen hem is zeer zeldzaam. Iemand dat zei dat ze geen talent had als ze het in overvloed had en niet naar hem wou luisteren, was uiterst zeldzaam.Hij kon haar niet weer laten gaan en de volgende dagen spijt hebben. Hij zou het opnieuw proberen. hij wist dat het moeilijk zal worden, maar hij gaat deze strijd niet nog is verliezen.

Hij graait naar zijn telefoon in zijn jaszak en toetst het telefoonnummer van Josh in, zijn hulpmanager. ''Met Josh Van Der Veiren." ‘’Josh, ik heb gevonden wie we nodig hebben, zoek haar nummer en adres. We gaan iemand een bezoekje brengen.’’

Simon Cowel staat tussen het publiek en klapt mee. Het is lang geleden dat hij nog zo een groot talent heeft gezien. Die meiden spelen echt goed. Vooral diegene met haar zwart haar en die dat gitaar speelt. Hij moest hen hebben. Zij zijn de nieuwe girlband. Het voelt zo. Straks praat hij wel even met hen. Zullen ze zijn contract tekenen? vraagt hij zich af. 

Zou zijn aartsrivaal Scooter dit talent ook op het oog hebben? Hij hoopt van niet, maar de kansen zijn groot. Scooter is enkel op geld uit en dat maakt zijn sterren kapot. Zoals Justin, hij komt enkel nog slecht in het nieuws. Dat mocht deze meiden niet overkomen. Ze zagen er echt lief en vriendelijk uit. Hij zou ze aan de top krijgen. Dat staat vast, maar hun voeten moesten op de grond blijven. Want wie hoog staat, heeft meer kans om te vallen.

Aan de andere kant van het park zijn de leden van 1D en hun beste vriendinnen van de stralende zon aan het genieten. Valeria is speels in Zayns haar aan het wrijven. Waardoor het in alle kanten ging staan. Zayn gromt gefrustreerd. Hij haat het als zijn haar slecht ligt. Straks betrapt de paparazzi hen nog en staat zijn haar slecht op een foto. Hij pakt snel een spiegeltje en legt het weer goed waardoor Valeria het uitgiert. ‘’Man jij bent ijdel. But thats why I love you.” Zayn glimlacht. “Thats why I love you to.” Hij begint een vlecht van Valerias haar te maken. Haar zachte haren glijden over zijn zachte handen. Hij voelt een prettig gevoel in zijn maag.

Me and my guitarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu